متفرقه

بهترین انیمیشن های تمام دوران

1. دامبو

خاکستری بودن در یکی از ساده ترین، زیباترین و به یاد ماندنی ترین داستان های دیزنی آسان نیست.

کارگردانان: بن شارپستین، ساموئل آرمسترانگ، نورمن فرگوسن، ویلفرد جکسون، جک کینی، بیل رابرتز و جان الیوت

بهترین نقل قول: “تقصیر کسی نیست که گوشهای بزرگی دارید.”

لحظه تعیین‌کننده: دامبو شب‌ها به دیدن مادر در قفس خود می‌رود و در حالی که تنه او از میان میله‌ها امتداد می‌یابد، در آغوش می‌گیرد ، همه با صدای لالایی «Baby Mine».

ما دراین فیلم همه را به چالش میکشیم که با دیدن فیلم دامبوی جوان، اشک نریزد زمانی که خرطوم ها را با مادر زندانی اش از میان میله های قفس در سیرک میبندد. این اثر چهارمین انیمیشن ساخته شده در دیزنی بود و همچنین زمان کوتاه و ساختار ساده اش بعد از اجرای ضعیف انیمیشن پینوکیو به اجبار ساخته شد.

داستان این فیلم در مورد یک فیل تازه متولد شده است و سپس جدا شدن او از مادرش به طور ناعادلانه ، ممکن است ساده به نظر برسد ولی چند قطعه به یاد ماندنی نیز وجود دارد از جمله صحنه‌هایی از برافراشتن قله بزرگ در طول طوفان و پریدن قطار سیرک روی یک ناهموار. چشم انداز. در اینجا نیز آزمایش وجود دارد، به خصوص در طول یک سکانس تریپی با نوازندگی جاز، زمانی که دامبو به طور تصادفی مست می شود و “فیل های صورتی در حال رژه” را می بیند. همچنین فراموش نشدنی، اگرچه لزوما برای جامعه مفید نیست، صحنه های اولیه لک لک های بامزه در حال تحویل حیوانات است. نشانه اولیه شعار “بدون رابطه جنسی، متشکرم، ما دیزنی هستیم”. و چه کسی می‌تواند گوش‌های بزرگ و فلاپی دامبو را فراموش کند، آنقدر بی‌حرکت که او در نهایت خود را در آن‌ها در یک تکه متحرک متحرک بپیچد؟

2. غول آهنین (1999)

رمان تد هیوز در یک فیلم استودیویی به هالیوود آمد که مرزهای فنی و داستان سرایی را شکست ، اگر نگوییم رکوردهای باکس آفیس.

کارگردان: برد برد

بهترین نقل قول: “من یک تفنگ نیستم.”

لحظه تعیین کننده: غول هوگارث را در دست خود، بالای بالای درختان پایین، حمل می کند.

قبل از کارگردانی The Incredibles و Rataouille، برد برد انیماتور اولین کار خود را با این اقتباس جذاب و هوشمندانه از داستان کودکانه تد هیوز در اواخر دهه 1960، مرد آهنی، انجام داد. پرنده که در آن زمان برای کارش در سیمپسون ها شناخته شد، داستان را از بریتانیا به مین دهه 1950 منتقل کرد و رنگ و بوی متمایز جنگ سرد را به آن بخشید. پسر جوانی به نام هوگارت (به افتخار شاعر که در سال 1998 درگذشت، نام خانوادگی هیوز داده می شود)، یک غول فلزی را در زادگاهش کشف می کند و برای محافظت از آن در برابر پودر شدن توسط ارتش – در عین حال، مبارزه می کند. به آن یاد می دهد که چگونه در صلح روی زمین زندگی کند. این فیلم صفحه عریض دارای رگه‌ای از طنز هوشمند و همچنین جهان‌بینی برنده و هماهنگ است و انیمیشن رایانه‌ای و تکنیک‌های سنتی‌تر را در هم می‌آمیزد: CGI عمدتاً روی نمایش قانع‌کننده‌ترین غول سرمایه‌گذاری شده بود، در حالی که تکنیک‌های سنتی ترسیم دستی برای این فیلم در نظر گرفته شده بود. بشر. از نظر بصری، فیلم لحظات خیره‌کننده‌ای را بدون قربانی کردن هوای قدیمی و دلپذیر ارائه می‌کند. در باکس آفیس موفقیت آمیز نبود، اگرچه به عنوان نمونه نادری از یک فیلم خانوادگی با مغز و قلب مورد ستایش قرار گرفت. خوشبختانه، پیکسار به برد فرصتی داد تا دوباره پرواز کند.

3. سفید برفی و هفت کوتوله (1937)

نه اولین انیمیشن، بلکه شروع امپراتوری دیزنی.

کارگردانان: دیوید هند، ویلیام کاترل، ویلفرد جکسون، لری موری، پرس پیرس و بن شارپستین

بهترین جمله: “آینه جادویی روی دیوار”

لحظه تعیین کننده: حرکت سفید برفی در جنگل مهتابی اکسپرسیونیستی، زیبا و وحشتناک است.

آنها این اثر را حماقت دیزنی نام گذاشتند. ساخت انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله سال ها زمان برد و هزینه ی میلیون ها دلار در بر داشت، ولی یک سوال مهم تا روز اکران این اثر بی پاسخ ماند: آیا مخاطبان برای تماشای 83 دقیقه بازی های کارتونی که بدون پاسخ هستند، وقت می گذارند؟البته همینطور است،این فیلم یک موفقیت بزرگ در این زمینه بود و شروعی برای تسلط چند دهه ای عمو والت بر صحنه نقاشی شده بود. شاید این اولین فیلم بلند انیمیشن نبوده باشد ، این افتخار متعلق به ال آپوستول 1917 کوئیرینو کریستیانی انیماتور آرژانتینی است، اگرچه همه نسخه های آن از بین رفته اند ، اما این اولین فیلمی بود که اکران جهانی دریافت کرد و اولین فیلمی بود که از خواب بیدار شد. مخاطبان (و تولیدکنندگان) را به پتانسیل ظاهراً نامحدود یک رسانه کاملاً جدید برسانید.

چیزی که سفید برفی را واقعاً خاص می‌کند، موفقیت آن نیست، بلکه اصالت آن است: دیزنی و انیماتورهایش با کار بدون کتاب قانون، یک ژانر کاملاً جدید را ایجاد کردند ،کاملاً شکل گرفتند. کافی است به Frozen سال گذشته نگاه کنید و از خود بپرسید که انیمیشن جریان اصلی تا چه حد پیشرفت کرده است: سفید برفی یک قهرمان داستان پری و پری دارد، یک شخص تنومند اما کمی کسل کننده، همراهان دوست داشتنی متخلف، درس های مهم زندگی، انیمیشن پیشگامانه و زیبا، آهنگ های قابل سوت و سوت. شاید مهم‌ترین آن، بزرگ‌ترین زن مهلک در تاریخ سینما باشد. این فقط نشان می دهد: شما نمی توانید در کمال پیشرفت کنید.

بهترین انیمیشن های جهان

آقای فاکس شگفت انگیز، پری دریایی کوچولو، شهر اشباح،آنومالیسا، فیلم لگو،داستان اسباب بازی،سه قلوهای بلویل.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا