آموزشی

نکته مهم برای خرید لبتاب با سرعت بالا

مشخصات خود را انتخاب کنید

اجزای نوت بوک مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند، بنابراین اگر برگه های مشخصات برای شما شبیه به حروف الفبا باشد، احساس بدی نداشته باشید.

در اینجا اجزای اصلی وجود دارد که باید مراقب آنها بود.

CPU: “مغز” رایانه شما، پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد دارد، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، حتی ارزان ترین مدل ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. در اینجا خلاصه ای وجود دارد:

  • پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل: اینتل پردازنده‌های نسل اول Tiger Lake را معرفی کرد که نسل بعدی لپ‌تاپ‌ها را تامین می‌کنند. جزئیات بیشتر در مورد این پردازنده ها را می توانید در اینجا بخوانید. به طور خلاصه، Tiger Lake یک تراشه 10 نانومتری گرافیک یکپارچه Iris Xe را با حداکثر سرعت 4.8 گیگاهرتز و همچنین پشتیبانی از Thunderbolt 4 ارائه می دهد. برند جدید EVO پارامترهایی را برای لپ‌تاپ‌های برتر تنظیم می‌کند، از جمله حداقل 9 ساعت عمر باتری.
  • اینتل Core i9: جایگزین Core i7 به عنوان برترین CPU اینتل، پردازنده‌های Core i9 عملکرد سریع‌تری نسبت به هر چیپ موبایل دیگری ارائه می‌کنند. پردازنده‌های Core i9 که فقط بر روی لپ‌تاپ‌های ممتاز، ایستگاه‌های کاری و دستگاه‌های بازی پیشرفته در دسترس هستند، فقط در صورتی ارزش قیمت ممتاز خود را دارند که کاربر قدرتمندی باشید که از برنامه‌ها و برنامه‌های سخت استفاده می‌کنید.
  • Intel Core i7: یک پله بالاتر از Core i5، مدل‌هایی با اعدادی که به HQ یا K ختم می‌شوند، از وات بالاتری استفاده می‌کنند و دارای چهار هسته هستند که امکان بازی و بهره‌وری حتی سریع‌تر را فراهم می‌کند. تراشه های سری Core i7 Y نیز وجود دارند که قدرت و عملکرد کمتری دارند. مراقب پردازنده هایی باشید که شماره مدل آن ها 10 است زیرا بخشی از آخرین، نسل دهم و یازدهم سری Core اینتل هستند و عملکرد بهتری دارند.
  • Intel Core i5: اگر به دنبال یک لپ‌تاپ معمولی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید، لپ‌تاپی با پردازنده Core i5 اینتل تهیه کنید. مدل هایی که به U ختم می شوند رایج ترین هستند. مدل‌هایی که نامشان Y است، قدرت پایین‌تری دارند و عملکرد بدتری دارند، در حالی که مدل‌های با HQ از وات بیشتری استفاده می‌کنند و در سیستم‌های بازی و ایستگاه کاری ضخیم‌تر ظاهر می‌شوند. جدیدترین پردازنده‌های نسل یازدهمی Tiger Lake اینتل دارای چهار هسته و تعدادی ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Wi-Fi 6، ادغام Thunderbolt 4 و هوش مصنوعی بهتر هستند.

  • Intel Core i3: عملکرد فقط یک پله پایین تر از Core i5 است و قیمت آن نیز همینطور است. اگر می توانید Core i5 را ارتقا دهید، ما آن را توصیه می کنیم.
  • Intel Xeon: پردازنده های بسیار قدرتمند و گران قیمت برای ایستگاه های کاری بزرگ موبایل. اگر مهندسی حرفه ای، مدل سازی سه بعدی یا ویرایش ویدیو انجام می دهید، ممکن است یک Xeon بخواهید، اما عمر باتری خوب یا لپ تاپ سبک را نخواهید داشت.
  • اینتل پنتیوم / سلرون: این تراشه‌ها که در لپ‌تاپ‌های زیر 400 دلار رایج هستند، کندترین عملکرد را دارند، اما اگر وظایف اصلی شما گشت و گذار در وب و ویرایش اسناد سبک باشد، می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر می توانید برای دریافت Core i3 یا i5 پول بیشتری بپردازید، بهتر است.
  • Intel Core m / Core i5 / i7 “سری Y:” کم مصرف و حرارت کم به سیستم‌های دارای این پردازنده‌ها اجازه می‌دهد بدون فن کار کنند. عملکرد بهتر از Celeron است، اما یک درجه پایین تر از سری Core U معمولی است.
  • AMD Ryzen 4000 و Ryzen 5000: مجموعه جدیدی از تراشه هایی که برای رقابت با Core i5 و Core i7 اینتل طراحی شده اند. ما تراشه‌های Ryzen 4000 و Ryzen 5000 را پیدا کرده‌ایم که عملکرد بهتری از پردازنده‌های Core اینتل دارند. به عنوان مثال، پردازنده Ryzen 5 4500U تقریباً همان عملکرد پردازنده Core i7 اینتل را ارائه می دهد. نه تنها عملکرد و استقامت فوق العاده ای دارید، بلکه لپ تاپ های مجهز به Ryzen 4000 و Ryzen 5000 نسبت به همتایان اینتل خود ارزان تر هستند.
  • سری A، FX یا E AMD: پردازنده‌های AMD که در لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت یافت می‌شوند – این شرکت آنها را به جای CPU APU می‌نامد – عملکرد مناسبی را با پولی که برای وب‌گردی، مشاهده رسانه و بهره‌وری کافی است، ارائه می‌کنند.
  • Apple M1: اولین تراشه سیلیکونی سفارشی اپل، تراشه M1 مبتنی بر ARM، در مورد عملکرد خام و استقامت، رقبا را در هم می شکند. در مک بوک ایر و مک بوک پرو یافت می شود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا