آموزشی

مهمترین نکات برای خرید لبتاب

1. عمر باتری را کم نکنید

اگر یک نوت بوک بزرگ و حجیم یا یک دکل بازی می خرید که فقط روی میز نزدیک پریز برق از آن استفاده می کنید، لازم نیست نگران عمر باتری باشید. با این حال، اگر قصد دارید از لپ‌تاپ روی پای خود استفاده کنید، حتی اگر در خانه و یا محل کار باشد، حداقل 7 ساعت استقامت می‌خواهید که 8+ ساعت ایده‌آل است. برای تعیین عمر باتری مورد انتظار یک نوت بوک، حرف سازنده را قبول نکنید. در عوض، نتایج شخص ثالث را از منابع عینی، مانند بررسی های ما، بخوانید.

2. بر اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید

این روزها می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده با قیمت کمتر از 200 دلار بخرید، اما اگر بتوانید بودجه بیشتری داشته باشید، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر، عملکرد قوی تر و نمایشگر بهتر خواهید داشت. در اینجا چیزی است که می توانید برای هر محدوده قیمت دریافت کنید.

  • 150 تا 250 دلار: ارزان‌ترین نوت‌بوک‌ها یا کروم‌بوک‌ها هستند که سیستم‌عامل مرورگر محور Google را اجرا می‌کنند، یا سیستم‌های ویندوز پایین‌رده با حداقل فضای ذخیره‌سازی و پردازنده‌های کندتر، مانند HP Stream 11 و Dell Inspiron 11 3000. فقط رایانه های ثانویه یا آنها را به بچه ها بدهید.
  • 350 تا 600 دلار: با قیمت بسیار کمتر از 600 دلار، می توانید یک نوت بوک با پردازنده Core i5 یا AMD A8 اینتل، 4 تا 8 گیگابایت رم و یک هارد دیسک 500 گیگابایتی تهیه کنید که همگی مشخصات قابل قبولی دارند. با این حال، با این قیمت، اکثر نوت بوک ها فاقد SSD، صفحه نمایش فول اچ دی یا عمر باتری طولانی هستند. چند استثنای قابل توجه وجود دارد، مانند Acer Aspire E 15 و Asus Chromebook Flip C434.
  • 600 تا 900 دلار: با رسیدن به بالای 600 دلار، شاهد طرح های درجه یک بیشتری مانند روکش فلزی خواهید بود. سازندگان همچنین با بالا رفتن از نردبان قیمت شروع به اضافه کردن ویژگی های دیگری از جمله نمایشگرهای با وضوح بالاتر و SSD می کنند. لپ‌تاپ‌های Lenovo IdeaPad 530s و Asus ZenBook UX333FA نمونه‌های عالی از لپ‌تاپ‌هایی هستند که همه این مزایا را با قیمتی کمتر ارائه می‌دهند.
  • بالای 900 دلار: در این محدوده قیمت، نوت‌بوک‌هایی را انتظار داشته باشید که قابل حمل‌تر، قدرتمندتر یا هر دو باشند. انتظار صفحه نمایش با وضوح بالاتر، پردازنده های سریعتر و احتمالا گرافیک مجزا را داشته باشید. سبک‌ترین و بادوام‌ترین دستگاه‌های فوق‌قابل حمل، مانند Apple MacBook Air و Dell XPS 13، بیش از 1000 دلار قیمت دارند (اگرچه اگر صفحه لمسی را انتخاب نکنید، می‌توانید دل را با قیمت کمتری تهیه کنید). سیستم های بازی پیشرفته و ایستگاه های کاری موبایل معمولاً بیش از 1500 دلار یا حتی تا 2500 یا 3000 دلار قیمت دارند.

3. به برند توجه کنید

لپ تاپ شما به خوبی شرکتی است که پشت آن ایستاده است. پشتیبانی فنی دقیق و به موقع بسیار مهم است، به همین دلیل است که Laptop Mag همه برندهای اصلی را در نمایشگاه سالانه پشتیبانی فنی ما ارزیابی می کند. در سال گذشته اپل در جایگاه اول قرار گرفت و پس از آن داستان بزرگ سال: Razer قرار گرفت، در حالی که دل سه نفر برتر را تکمیل کرد.

پشتیبانی تنها بخشی از چیزی است که یک برند نوت بوک را ارزش پول شما می کند. شما همچنین باید در نظر داشته باشید که سازنده چگونه از نظر طراحی، ارزش و انتخاب، عملکرد بررسی و سایر معیارها در مقابل رقابت قرار می گیرد. در گزارش بهترین و بدترین برندهای لپ‌تاپ در سال 2020، HP در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن Asus و Dell قرار گرفتند. ما همچنین برندهای لپ‌تاپ بازی را رتبه‌بندی کرده‌ایم که MSI رتبه اول را به خود اختصاص داده است و Acer و Alienware سه رتبه برتر را تکمیل می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا