آموزشی

نکات موثر برای آسان کردن آشپزی در خانه!

با توجه به سبک زندگی سریع امروزی، عادات غذایی ناسالم به یک امر عادی تبدیل شده است. جای تعجب نیست که سلامت قلب و عروق در بسیاری از موارد به خطر می افتد.

غذایی که ما می خوریم تفاوت ایجاد می کند – این نقل قول توسط Micheal Greger در مورد عادات غذایی افراد صحبت می کند. در دنیای پر سرعت امروز، همه چیز در مورد راه حل های سریع است، از جمله عادات غذایی – فست فود، غذاهای کنسرو شده، غذاهای بسته بندی شده و این لیست ادامه دارد. به همین ترتیب، غذایی که می خوریم نیز بر سلامت ما تأثیر می گذارد.

بر اساس یک مطالعه لنست، از هر 5 مرگ 1 نفر در سراسر جهان با رژیم غذایی نامناسب مرتبط است و رژیم غذایی در ایجاد طیف وسیعی از بیماری های مزمن در افراد در سراسر جهان نقش دارد. به طور کلی، در سال 2017، حدود 11 میلیون مرگ به دلیل رژیم غذایی نامناسب نسبت داده شده است. این موارد شامل 10 میلیون مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بود.

اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی تا 35٪ مهم است. زمانی که فرد سبک زندگی خوبی را دنبال کند، این خطر تا 70 درصد کاهش می یابد. جالب توجه است که طبق مطالعه جدیدی که توسط موسسه بین المللی تحقیقات سیاست غذایی (IFPRI) انجام شده است، رژیم غذایی متوسط هندی ها ناسالم تلقی می شود و شامل پروتئین، میوه ها و سبزیجات ناکافی است.

عادات غذایی ناسالم: علت بیماری های سبک زندگی

زندگی سریع و پر استرس امروزی منجر به انتخاب های ناسالم بسیاری شده است. افزایش فشار کاری باعث می شود افراد گزینه های غذایی سریعتر و آسان تری را انتخاب کنند. فست فود یا وعده های غذایی سریع، اگرچه اولویت اول است، ممکن است سالم نباشد و اغلب پر از چربی و مواد نگهدارنده باشد. این منجر به مشکلات وزن می شود و در نتیجه بر سلامت کلی فرد تأثیر می گذارد.

یک مطالعه اخیر که در متروهای برتر انجام شده است نشان می دهد که 58 درصد افراد به دلیل استرس در معرض خطر قلبی قرار دارند و پس از آن 85 درصد افراد به دلیل چربی شکم در معرض خطر قرار دارند. بنابراین، مهم است که تأکید کنیم که در محیط پر استرس امروزی، فواید زیادی برای آشپزی خانگی وجود دارد. با مهمترین چیز – انتخاب گزینه های سالم و کنترل بر مواد مورد استفاده.

در حالی که آگاهی روزافزون در مورد غذاهای ارگانیک وجود دارد و مردم به دنبال گزینه های سالم تری هستند، افراد زیادی نیز به انتخاب های غذایی سریع و ناسالم متوسل می شوند.

طبق تحقیقات، وعده های غذایی رستوران ها معمولاً حاوی مقادیر بیشتری سدیم، چربی اشباع شده، چربی کل و کالری کلی در مقایسه با غذاهای خانگی هستند. آشپزی در خانه همچنین می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود و به شما امکان می دهد ایمنی و بهداشت مواد غذایی را کنترل کنید. بهترین گزینه، داشتن ظروف کوچک و ساده است که سالم و مفید باشند.

چند قدم برای داشتن یک سبک زندگی سالم برای قلب چیست؟

اولین عنصر پخت و پز با روغن پخت و پز شروع می شود که اساسی ترین ماده است. تقریباً در همه دستور العمل ها استفاده می شود. در واقع، استفاده از روغن پخت و پز مناسب می تواند هر وعده غذایی را کمی سالم تر کند. یک گزینه خوب این است که روغنی را انتخاب کنید که بتواند به تقویت ایمنی کمک کند، جذب کمتری در هنگام سرخ کردن داشته باشد و تعادل خوبی بین انواع اسیدهای چرب داشته باشد که همگی برای سلامت قلب مفید هستند.

ترجیح داده شده ترین روغن روغن های ترکیبی است که تعادل خوبی از هر سه اسید چرب – MUFA، PUFA و SFA مورد نیاز در رژیم غذایی ما دارد. به زبان ساده، مخلوط کردن فرآیند ترکیب دو یا چند روغن پخت و پز است به گونه ای که فواید هر دو روغن جداگانه با هم وجود داشته باشد.

یکی دیگر از گزینه های صبحانه سالم moong dosa سبز است. فقط کافی است ماه سبز را یک شب خیس کنید، مانگ خیس شده را به همراه فلفل سبز، نمک و یک اینچ زنجبیل خرد کنید. این moong dosa را برای یک صبحانه سریع و مقوی آماده کنید. همچنین گزینه های مختلفی مانند پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی پوره شده وجود دارد که می تواند به تهیه پایه ماسالا کمک کند. برای استفاده بعدی در یخچال قرار دهید تا بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

چند توصیه غذایی برای قلب شما چیست؟

تغییر ساده دیگری که می توانید ایجاد کنید این است که با انتخاب ظروف نچسب از روغن و کره اضافی اجتناب کنید. تغییرات کوچک در مواد تشکیل دهنده مانند استفاده کمتر از نمک یا جایگزینی آن با نمک کم سدیم می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. اگر غیر گیاهخوار هستید، انتخاب مناسب گوشت سفید مانند مرغ و ماهی است. اطمینان حاصل کنید که مرغ به منظور کاهش چربی خرد شده است.

همچنین می توانید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود انتخاب کنید. آنها سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان هستند. از محصولات تازه بیشتر به جای گوشت های یخچالی یا منجمد استفاده کنید. مهمتر از آن، سبزیجات و حبوبات تازه و همچنین میوه ها بیشتر بخورید. همه اینها شامل یک رژیم غذایی متعادل است.

حرف پایانی

این نکات ساده می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و خوردن وعده های غذایی سالم را آسان کند.

همانطور که گفته می شود، راهی برای رسیدن به قلب یک فرد از شکم او است. همین را می توان در مورد سلامت قلب شما نیز گفت، این تغییرات ساده می تواند کمک زیادی به مراقبت از قلب شما کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا