آموزشی

راهنمای خرید لپ تاپ: 4 نکته ضروری که قبل از خرید باید بدانید

 

اگر به دنبال یک لپ تاپ جدید هستید، این راهنمای خرید لپ تاپ برای شما مناسب است. ما در مورد 8 نکته ضروری که هنگام خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید تا فرآیند تصمیم گیری شما را آسان تر کنیم، صحبت خواهیم کرد.

اولین چیزی که اکثر مردم هنگام تصمیم گیری برای خرید کامپیوتر به آن فکر می کنند این است که آیا صفحه نمایش لمسی است یا خیر. صفحه نمایش های لمسی بسیار عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند به راحتی به تمام ویژگی های صفحه بدون نیاز به برداشتن دست از آن دسترسی داشته باشید. اگر صفحه نمایش های لمسی برای شما مهم نیستند، آنها را کاملاً رد نکنید!

این یک واقعیت است که این روزها بسیاری از مردم به دنبال خرید لپ تاپ هستند. و همچنین می پرسد “در لپ تاپ به دنبال چه چیزی باشم؟”

چه دانشجو باشید، چه تاجر یا فقط کسی که می‌خواهید رایانه‌اش در حال حرکت باشد، مهم است که بدانید هنگام انتخاب لپ‌تاپ مناسب به دنبال چه چیزی باشید. اگر می خواهید یکی دوام داشته باشد و تمام ویژگی های مورد نیاز خود را ارائه دهد، این مقاله را بخوانید!

این راهنمای خرید لپ تاپ به نکاتی برای خرید لپ تاپ از اندازه صفحه نمایش گرفته تا فضای ذخیره سازی اشاره می کند تا در پایان این پست، تمام اطلاعات لازم برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید یک لپ تاپ جدید را در اختیار داشته باشید.

8 نکته ضروری برای خرید لپ تاپ

1) صفحه نمایش چقدر بزرگ است؟

مهم است که تصمیم بگیرید که صفحه نمایش کوچکتر یا بزرگتر را ترجیح می دهید. برخی از مردم صفحه نمایش های کوچک را دوست دارند در حالی که برخی دیگر از نمایشگرهای بزرگ لذت می برند. اگر بین نمایشگرهای استاندارد و ال سی دی های عریض نیز انتخاب کنید، به شما کمک خواهد کرد. یک صفحه نمایش بزرگ می تواند برای انجام چند کار یا هنگام استفاده از نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop مفید باشد. اگر به مانیتورهای بزرگ علاقه دارید، گزینه ای برای استفاده از آن استفاده از پایه مانیتور است تا بتوانید به راحتی لپ تاپ خود را در یک زاویه راحت نگه دارید.

2) چه حافظه ای نیاز دارم؟

دو نوع کامپیوتر وجود دارد: آنهایی که RAM ثابت دارند و آنهایی که RAM قابل ارتقا دارند. رم ثابت به این معنی است که پس از تنظیم نمی توان کل مقدار رم را افزایش داد. در مقابل، رم قابل ارتقا به کاربران این امکان را می دهد که پس از خرید در صورت نیاز میزان رم را افزایش دهند. لپ تاپ ها معمولا با 2/4/8/16 گیگابایت رم مجهز می شوند.

کاربران می توانند بعداً رم بیشتری اضافه کنند، اما هزینه ارتقاء رم 50 تا 75 دلار است. برخی از فاکتورها می توانند به شما در پاسخ به این سوال کمک کنند تا میزان رم مورد نیاز خود را تعیین کنید. یکی از عوامل، مدت زمانی است که برای نگهداری لپ تاپ برنامه ریزی می کنید. عامل دیگر تعداد برنامه ها/برنامه هایی است که به طور مرتب استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید، ممکن است RAM بیشتری را انتخاب کنید. در نهایت، نوع کارت گرافیکی که لپ تاپ شما استفاده می کند، بر میزان رم اضافی مورد نظر شما تأثیر می گذارد.

3) آیا به GPU (واحد پردازش گرافیکی) نیاز دارم؟

کارت های گرافیک با یک CPU کار می کنند تا تصاویری را ایجاد کنند که روی صفحه نمایش شما ظاهر می شوند. اکثر دسکتاپ ها دارای واحدهای گرافیکی یکپارچه (IGU) هستند. آنها بسیار ساده هستند و می توانند اکثر کارهای اساسی را انجام دهند. با این حال، آنها برای بازی ها یا سایر محاسبات پیشرفته کافی نیستند. گیمرها اغلب یک IGU با سخت افزار مخصوص بازی که در داخل آن تعبیه شده است، انتخاب می کنند. این به عملکرد و قابلیت حمل کمک می کند. به عنوان مثال، Dell Inspiron 7567 دارای کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce 1070 8GB GDDR5 است. بهتر از چیپ گرافیکی GT 630 اینتل است که در بسیاری از لپ‌تاپ‌های 15 اینچی یافت می‌شود.

4) فضای ذخیره سازی

داشتن فضای خالی کافی بر روی هارد دیسک، امکان نصب هر برنامه و نرم افزار دانلود شده از اینترنت را برای شما ممکن می سازد. همچنین، داشتن فضای ذخیره‌سازی فراوان، تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها را از جای دیگر برای شما آسان می‌کند. به عنوان مثال، یک هارد دیسک 1 ترابایتی می تواند تا 10000 فیلم MP4 را ذخیره کند. در بخش مصرف کننده، احتمالاً 500 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی می خواهید. البته، همیشه می‌توانید برای اطمینان از اینکه فضای کافی برای دانلود برنامه‌ها و سایر نرم‌افزارها دارید، کمی اضافی بپردازید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا