متفرقه

چگونه برای امتحانات زبان درس بخوانیم؟

نگاهی عمیق تر به نحوه مطالعه زبان ها به منظور به حداکثر رساندن نمره شما در یک آزمون. نکات و تکنیک های مطالعه زیادی وجود دارند که از یادگیری زبان تعریف می کنند و به بهبود اعتماد به نفس شما کمک می کنند، به شما یاد می دهند چگونه واژگان را حفظ کنید و به شما کمک می کنند تا الگوهای دشوار دستور زبان را به خاطر بسپارید.

1. زمان مساوی را به چهار مهارت تقسیم کنید

قبلاً در مورد ایجاد یک برنامه مطالعه به گونه ای که زمان خود را به طور مساوی بین دروس تقسیم کنید اشاره کردیم. با امتحانات زبان نیز می توانید این کار را در حوزه های مختلفی که در آن مورد آزمایش قرار می گیرید انجام دهید. به عنوان مثال، شما باید زمان مساوی را به تمرین خواندن و درک مطلب، تمرین نوشتن و ترجمه، تمرین شنیداری و تمرین صحبت اختصاص دهید. این چهار مهارت نیز به‌طور استثنایی یکدیگر را تحسین می‌کنند، بنابراین هنگامی که خواندن را تمرین می‌کنید، ناخواسته ترجمه را نیز تمرین می‌کنید، و زمانی که در حال تمرین صحبت کردن هستید، گوش دادن را نیز تمرین می‌کنید.

۲- مطالعه زبان در زندگی روزمره

این نکته باید ساده ترین نکته باشد، اما می تواند تاثیر زیادی بر مطالعه زبان و در نهایت نمره نهایی آزمون شما داشته باشد. با تماشای فیلم های محبوب به زبان مورد نظر خود، بدون زحمت یاد بگیرید و به هنرمندان محبوب زبان مادری خود گوش دهید. همچنین توصیه می کنیم به ایستگاه های رادیویی که به زبان مورد نظر پخش می شوند، سر بزنید، زیرا این کار شما را در معرض مطالب محاوره ای زیادی قرار می دهد که برای گوش دادن و صحبت کردن شما ارزشمند خواهند بود.

3. یک دوست زبان پیدا کنید

اگر در مدرسه یا کالج هستید، از یکی از همکلاسی های خود بخواهید که با شما درس بخواند، یا اگر به طور مستقل در حال یادگیری هستید، به دنبال تبادل زبان باشید. داشتن یک دوست زبان نه تنها انگیزه شما را برای ادامه تحصیل در مسیرتان حفظ می کند، بلکه به این معنی است که فردی را دارید که صحبت کردن و گوش دادن را با او تمرین کنید. نکته دیگر این است که شما و دوستتان یک کار نوشتن تعیین کنید و کارهای دوستتان را بخوانید، هر اشتباهی را برجسته کنید و هر پیشنهادی برای بهبود آن بدهید و بالعکس.

۴. از سایت های تبادل زبان استفاده کنید

پیش تر به طور خلاصه به این موضوع اشاره کردیم، اما پلتفرم های تبادل زبان راه خوبی برای تمرین مهارت های صحبت کردن و گوش دادن شما هستند و همچنین به افزایش اعتماد به نفس شما در صحبت کردن به زبان مورد نظر کمک می کنند. سایت های مختلفی از جمله iTalki و Snooze وجود دارند که می توان از آن ها نام برد. نکته دیگر این است که سایت هایی مانند Meetup را برای ملاقات های زبانی که در منطقه شما در جریان است، چک کنید که راهی عالی برای ملاقات با دوستان جدید و صحبت کردن به زبان مورد نظر و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی است. https://charbzaban.com/other/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86.html

5. ابزار بازنگری واژگان

ابزارهایی مانند فلش کارت راه بسیار خوبی برای کمک به واژگان شما هستند. چیزهای کوچکی مانند جنسیت و املای کلمات می‌توانند ما را در آزمون‌ها جلب کنند و باعث شوند نمره‌های بی‌ضروری از دست بدهیم، بنابراین مهم است که در بالای این موضوع بمانید، حتی اگر زبان‌آموز پیشرفته‌تری هستید. ابزارهایی مانند فلش کارت‌ها و یادداشت‌های FlashSticks با چسباندن یادداشت‌های اطراف خود در مکان‌هایی که هر روز آنها را می‌بینید و برچسب‌گذاری مواردی که به آن‌ها ترجمه می‌شوند، راه بسیار خوبی برای یادگیری و به خاطر سپردن واژگان هستند.

۶. اپلیکیشن ها و بازی ها

تنوع بسیار زیادی از اپلیکیشن ها، بازی ها و ابزارهای ترجمه زبان در فروشگاه اپ استور و گوگل پلی وجود دارد که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.Dif er و ابزارهای ترجمه مانند WordReference برای ترجمه سریع و آسان کلمه جدیدی که با آن مواجه می شوید بسیار عالی هستند.Apps مانند iTalk، همانطور که پیش تر گفتیم، برای تمرین صحبت کردن عالی هستند. اپلیکیشن هایی مانند FlashAcademy برای مرور مطالب در بازه های پنج دقیقه ای و گنجاندن بازی های سرگرم کننده در یادگیری شما بسیار عالی هستند.

7. خواندن

خواندن کتاب‌ها، مجلات، وب‌سایت‌ها و روزنامه‌ها به زبان مقصد راهی عالی برای آشنا کردن شما با واژگان خارج از کلاس است. امتحان‌کنندگان انتظار دارند دانش‌آموزان دایره لغات گسترده‌تری نسبت به آنچه لازم است داشته باشند، و شما می‌توانید با خواندن مقالات یا کتاب‌ها به مدت کمتر از پنج دقیقه در روز از این موضوع اطمینان حاصل کنید. خواندن سایت های خبری به زبان مقصد شما را از مسائل جاری در کشورهای بومی زبانی که یاد می گیرید نیز آگاه می کند. این یک امتیاز مثبت است زیرا اغلب بر اساس مقاله ای در مورد این مسائل در امتحان از شما سؤال می شود، بنابراین خوب است که با آن کلمات کلیدی آشنا شوید. اگر مجموعه کتاب مورد علاقه ای دارید (سلام، هری پاتر!) چرا سعی نکنید نسخه ترجمه شده را به زبان مقصد خود بخوانید؟ بسیاری از کلمات یکسان خواهند بود، و شما از قبل داستان را می دانید، بنابراین خواندن آن چندان چالش برانگیز نخواهد بود. این یک راه ظریف اما مفید برای گنجاندن یادگیری زبان در اوقات فراغت شما است.

۸. با دستور زبان آشنا شوید

اگرچه احتمالا هیجان انگیزترین بخش یادگیری زبان، دستور زبان است، اما یکی از مهم ترین نکات برای بازنگری، ایجاد جدول های دستور زبان رنگارنگ برای افعال مشترک با مصوت ها در زمان های مختلف است. این کار به شما کمک می کند تا آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید در زمان امتحانات از مصوت ها مطمئن باشید. این به خصوص در مورد افعال بی قاعده مفید است، که معمولا در آزمون ها به عنوان راهی برای فریب دادن شما گنجانده می شوند. مطمئن شوید که افعال بی قاعده را در یادداشت هایتان برجسته می کنید، تا یک کمک حافظه بصری ایجاد کنید که می توانید وقتی این افعال را در امتحان می بینید، تحریک کنید. یادگیری الگوهای دستور زبان می تواند زمان بر باشد، اما اگر نادیده گرفته شود می تواند کار شما را در آزمون ها دقیق تر کند و به قیمت از دست دادن نمره های ارزشمند تمام شود. منبع

نکات مفید برای بهتر یاد گرفتن زبان

  • زیاد تمرین کنید
  • از اشتباه کردن نترسید
  • از فیلم و سریال ها کمک بگیرید
  • از اپلیکیشن ‌های آموزش زبان استفاده کنید
  • برای یادگیری یک زبان جدید صبور باشید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا