سبک زندگی

یک هدف برای هر بخش از زندگی

۷ نوع هدف براساس حوزه های زندگی شما

بیشتر حوزه های دیکر در زندگی افراد نیز شایسته اهداف هستند.این 7 مورد بیان شده در مقاله در مورد جنبه های زندگی و تنظیم اهداف در نظر گرفته شده است:

مالی: هدف های مالی شمال هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت هستند که بستگی به نیاز و برنامه های شخص دارد.

نوشته های مشابه

نورث وسترن موال دریافت که 71درصد آمریکایی ها می گویند برنامه ریزی مالی آن ها نیاز به کار دارد، که برای دستیابی به اهداف مهم است.

شغل: شغل شما در حال حاضر می تواند پله ای به سمت موقعیتی باشد که معنای بیشتری به زندگی شما تزریق کند. اهداف شغلی به شما کمک می‌کند برای آینده برنامه‌ریزی کنید و به سمت شغلی بروید که رضایت شما را بیشتر کند. اگر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، یا امیدوارید روزی بتوانید، اهداف تجاری خود را تعیین کنید.

جسمانی: مراقبت از سلامت جسمانی به شما امکان می دهد به اهداف دیگری برسید. اهداف سلامت جسمانی به شما کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کرده و طول عمر خود را افزایش دهید.

https://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1/%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%86.html

معنوی: با تعیین اهداف معنوی، می توانید احساس ارتباط با دیگران کنید. این اهداف همچنین می توانند به شما کمک کنند تا به ارزش های خود وفادار بمانید، همراه با ارائه راهنمایی و احساس راحتی.

بهزیستی: به سلامت روان و اهداف رشد شخصی خود توجه کنید. این اهداف به ما یادآوری می کنند که مراقبت از خود و خودگویی مثبت را تمرین کنیم، که بهزیستی ما را سالم نگه می دارد.

تحصیلات: اهداف آموزشی برای هرکس متفاوت به نظر می رسد. برخی از افراد می خواهند به دانشگاه بروند، در حالی که برخی دیگر آموزش و تجربه خود را در جای دیگری می آموزند. از طریق اهداف آموزشی، می‌توانید مهارت‌های جدیدی را بیاموزید و دانش خود را به عنوان قدم در نقش‌های جدید گسترش دهید.

داوطلبانه: شما می توانید به طرق مختلف به جامعه خود کمک کنید. صرف نظر از اهدای پول، زمان یا منابع شما، همه چیز کمک می کند. این اهداف می‌توانند از ارزش‌ها و علایق شما ناشی شوند، و لازم نیست که حرفه‌ای شما را درگیر کنند.

https://www.aparat.com/v/9zTei

هدف گذاری به چه معناست؟

ما در مورد اینکه چند نوع هدف در زندگی ما وجود دارد و چقدر طول می کشد، صحبت کرده ایم. اما همچنین باید در مورد چگونگی تعیین اهدافی که واقعا می توانید به آن ها دست یابید، بحث کنیم.

کلمه اختصاری SMART مخفف عبارت های تخصصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان بر است. این یک چارچوب مفید برای تعریف واضح اهداف است.

چرا باید از چارچوب SMART استفاده کنید؟ زیرا احتمال اینکه به اهداف خود برسید و انگیزه خود را حفظ کنید، بیشتر است. اگر باید اهداف خود را با یک موقعیت در حال تغییر تطبیق دهید، تأمل در این چارچوب می تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید تا پیشرفت خود را کاهش ندهید. وقتی در مورد سفر خود یا اقداماتی که باید انجام دهید مطمئن نیستید، این چارچوب می تواند به شما کمک کند.

مهم است که یک لحظه باخود فکر کنید و هدف کلی خود را در هنگام تنظیم اهداف مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که زمان مناسبی را برای پر کردن چارچوب صرف می کنید. احساس عجله نکنید، بلکه انگیزه و تمرکز داشته باشید. به یاد داشته باشید: همه اینها برای رشد شخصی و رسیدن به هدف است، بنابراین آماده شدن کلید اصلی است.

آخرین فکر: اگر اهداف کافی برای زندگی خود تعیین نکنید، چه؟

تاکنون چند نوع هدف در زندگی خود تعیین کرده اید؟ اگر فکر کردن به آن‌ها برایتان سخت است، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که در تعیین و دستیابی به اهداف عقب مانده‌اید.

عدم تعیین اهداف کافی می تواند شما را از داشتن یک زندگی جامع تر و معنادارتر باز دارد. از جنبه های معنوی گرفته تا مالی، حوزه های مختلفی از زندگی شما وجود دارد که می توانید اهدافی را در آنها تعیین کنید. برخی می توانند کوچک باشند، در حالی که برخی دیگر می توانند بزرگ باشند. اما تنظیم نکردن هیچ کدام می تواند شما را از یافتن رویاها و هدف خود در زندگی باز دارد.

اهداف نیز به ما کمک می کنند که از خودمان مراقبت کنیم. آن ها راهی برای تعیین مرزها و محدودیت ها در محیط ما هستند تا ذهن و بدن سالمی داشته باشیم. در حالی که شما نیازی به سوار شدن بیش از حد ندارید، مهم است که با انواع اهدافی که برای به حرکت در آوردن برنامه ها تنظیم کرده اید تا سال ها به نفع خودتان باشد، فعال بمانید.

https://www.youtube.com/watch?v=xmFsUTjgArY

مشخص کردن هدف قطعا کاری است که افراد نمی توانند به تنهایی انجام دهند . در BetterUp به افراد کمک میشود تا در زمان مشخص کردن اهداف خود سازمان یافتته تر و متمرکز باقی بمانند و مطمئن شوند که در مسیر درست رسدن به اهداف قرار دارند.

معرفی روش های تعیین هدف در زندگی

ارزیابی خود

تعیین اهداف واقع بینانه

همانند قهرمانان ورزشی باشید

اهداف خود را اولویت بندی کنید

از قانون دانه استفاده کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا