آموزشی

توسعه مهارت های کارمندی

به دنبال فرصت های توسعه حرفه ای باشید

مشارکت در فرصت های توسعه حرفه ای یکی از بهترین کارهایی است که یک مدیر می تواند انجام دهد تا به کارکنان کمک کند مهارت های خود را بهبود بخشند و در حرفه خود پیشرفت کنند. فرصت های توسعه حرفه ای می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • رویدادهای آموزشی داخلی با حمایت مالی شرکت
  • برنامه های سایه کاری و راهنمایی
  • ارائه توسط رهبران داخل شرکت، یا رهبران فکری خارجی از شرکت های دیگر
  • دوره های آنلاین و منابع یادگیری مانند Coursera، Udemy، Khan Academy، edX و غیره.

برای اینکه فرصت های توسعه حرفه ای برای کارکنان شما موثر باشد، نباید آنها گران یا پیچیده باشند، اگر در مورد اینکه از کجا به دنبال فرصت های توسعه حرفه ای برای کارکنان خود باشید، اطمینان ندارید پس باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

شما باید در مورد برنامه های داخلی که توسط منابع انسانی در دسترس هستند، اطلاعات کاملی داشته باشید.

دوره هایی که مربوط به آموزش مهارت های کارکنان در منطقه خود به صورت آنلاین وجود دارند را جستجو کنید برای مثال میتوان به ” آموزش مهارت کارکنان بوستون” اشاره کرد.

ببینید آیا کنفرانس‌های آتی در صنعت شما وجود دارد (به عنوان مثال، “کنفرانس منابع انسانی 2018”) که موضوعات مرتبطی را ارائه می‌کند که مایلید تیم شما درباره آنها بیشتر بیاموزد!

برنامه های سایه کاری یا مربیگری را ارائه دهید

یک برنامه رسمی تهیه کنید. این نباید زمان بر یا پیچیده باشد. می‌توان یک فرم ساده ایجاد کرد تا از کارمندان جدید بپرسید به چه چیزی علاقه دارند، و سپس آنها را با شخصی که در آن زمینه تجربه دارد، تطبیق دهند.

آن را به یک تجربه یادگیری دو طرفه تبدیل کنید. مطمئن شوید که هر دو طرف نقش و مسئولیت های خود را زودتر درک کرده و به توافق رسیده اند و اجازه دهید هر دو طرف انتظارات خود را از برنامه به اشتراک بگذارند.

شرکت کنندگان را بر اساس علایق مشابه مطابقت دهید. دادن این فرصت به کارمند جدیدتان که با کسی که علایق مشابهی دارد، سایه یا راهنمایی کند، می‌تواند به حفظ اشتیاق برای برنامه کمک کند، و همچنین اطمینان حاصل کند که هر دو طرف از تبادل ایده‌ها سود می‌برند.

محیطی امن برای یادگیری فراهم کنید. هدف از سایه کاری این است که به کارمند جدید خود اعتماد به نفس بدهید و مجموعه مهارت های او را افزایش دهید تا او برای موفقیت در نقش خود در شرکت مجهز شود. توانایی به کارگیری آموخته ها در یک تکلیف کاری یا پروژه و گرفتن بازخورد در مورد آن، بهترین راه برای بهره مندی از توسعه مهارت است.

در یک برنامه کارآموزی شرکت کنید

کارآموزی یک راه عالی برای توسعه کارکنان برای شرکت شما است.

دوره های کارآموزی به دانشجویان یا کارمندان فرصت های ارزشمندی برای کسب تجربه در زمینه انتخابی خود ارائه می دهد، در حالی که کارفرمایان از انرژی و ایده های تازه آنها بهره می برند. هنگامی که یک برنامه کارآموزی راه اندازی می کنید، می توانید کارآموزان تمام وقت یا پاره وقت را بپذیرید، یا حتی با کالج ها و دانشگاه های محلی برای استخدام دانشجویان در تعطیلات تابستانی خود کار کنید.

برای هر کارآموز یک مربی یا ناظر تعیین کنید تا آنها فردی را داشته باشند که بتوانند عملکرد و نیازهای آموزشی خود را با او در میان بگذارند، و همچنین کسی که بتواند به آنها کمک کند صنعت را از درون یاد بگیرند. بسته به ترجیح نامزد و محدودیت های بودجه شما، یک دوره کارآموزی می تواند پولی یا بدون پرداخت باشد. باز هم مطمئن شوید که آنها واقعاً می توانند مهارت ها و دانش خود را در حین یادگیری به کار گیرند.

میزبانی یک آموزش در سطح شرکت

میزبانی یک دوره آموزشی در سطح شرکت یک تعهد بزرگ است، اما ارزشش را دارد. ارائه آموزش به کارمندان مهارت آنها را هم برای نقش فعلی و هم فراتر از آن افزایش می دهد. همچنین می تواند به صورت داخلی توسط شرکت شما یا به صورت خارجی توسط یک ارائه دهنده خارجی میزبانی شود.

در اینجا چند نمونه از آموزش قابل اجرا آورده شده است:

میزبانی داخلی، حضوری:

  • تکنیک های فروش
  • مبانی اکسل و تکنیک های پیشرفته
  • ترفندها و هک های مایکروسافت آفیس
  • بهترین شیوه های برنامه نویسی
  • شیوه های بازاریابی رسانه های اجتماعی

میزبانی خارجی، آنلاین:

  • مهارتهای مدیریتی
  • آموزش استفاده از نرم افزارهای جدید
  • تقویت همکاری از طریق پروژه های تیمی

این روزها، همکاری و تیم سازی برای یک کسب و کار موفق بسیار مهم است. به عنوان مثال، به آیفون فکر کنید – دستگاه انقلابی که روش استفاده ما از تلفن ها را متحول کرد. اگر تیم‌های بی‌شماری از توسعه‌دهندگان، طراحان و آزمایش‌کنندگان نبودند که با هم کار کردند تا این دستگاه شگفت‌انگیز را ایجاد کنند، چه کسی می‌داند امروز کجا بودیم؟ (احتمالا هنوز از تلفن های تاشو استفاده می کنید.)

برای تقویت همکاری بهتر در محل کار و بهبود مهارت های کارمندان خود در این زمینه، باید همه را تشویق کنید که تا حد امکان روی پروژه های تیمی کار کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد:

رهبران پروژه را هوشمندانه انتخاب کنید.

مهلت های مشخصی برای پروژه های خود تعیین کنید.

مطمئن شوید که تیم شما به درستی وظایف خود را با یک سیستم مدیریت کار یا ابزاری مانند Trello یا Asana اولویت بندی می کند.

آموزش متقابل را تشویق کنید

تمرینات آموزشی کارکنان در نقش ها و وظایف مختلف شغلی را آموزش متقابل می گویند. کارکنان میتوانند از طریق یادگیری مهارت های جدید و درک بهتر شغلی که از آن حمایت می کنند، سود به دست بیاوردند. همچنین میتوان گفت که آموزش متقابل مزیت های فراوانی را برای سازمان به همراه دارد از جمله : بهبود خدمات مشتریان، تیم سازی و افزایش مشارکت کارکنان.

شما می توانید صلیب را قبول کنید

شما می توانید آموزش متقابل را با موارد زیر اتخاذ کنید:

مشخص کردن هدف های روشن برای برنامه های خود و نیز تصمیم گیری در مورد هر آنچه میخواهید انجام دهید.

اطمینان از اینکه رهبری ارشد اهمیت آموزش متقابل را درک می کند، به موفقیت آن متعهد است و از آن در همه سطوح حمایت می کند.

حصول اطمینان از اینکه کارکنان برای آموزش زمان اختصاص داده اند تا با حجم کاری موجود خود غرق نشوند. جلسات آموزشی باید زمانی برنامه ریزی شود که هیچ مزاحمت دیگری وجود نداشته باشد و با اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا کارکنان بتوانند برای آنها آماده شوند.

گام هایی برای توسعه مهارت های شغلی

-آگاهی کامل در مورد شغل مورد نظر

-تعیین کردن اهداف

-خود ارزیابی

-توسعه مهارت های فردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا