سبک زندگی

سبک زندگی سالم: تعریف، مزایا و مثال ها

سبک زندگی سالم چیست؟ با فواید یک سبک زندگی سالم آشنا شوید و نکات و ایده هایی را کشف کنید که می توانید برای سالم تر کردن زندگی خود از آنها استفاده کنید.

همه ما می خواهیم سالم و شاد زندگی کنیم. برخی از ما خوش شانس هستیم که در حال حاضر سبک زندگی سالمی را دنبال می کنیم، اما برخی دیگر ممکن است از عادات مضر آنها بی اطلاع باشند یا گزینه های سالم تر را دشوار یا غیرعملی بدانند. آنهایی از ما که می‌دانیم سبک زندگی‌مان می‌تواند از چند تغییر بهره‌مند شود، ممکن است تصمیم بگیریم عادت‌های سالم را بعداً اجرا کنیم، مانند اولین روز سال جدید یا پس از تکمیل یک پروژه سخت در محل کار.

نوشته های مشابه

با این حال، بسیاری در گردباد شلوغی گرفتار می شوند و هرگز به طور کامل به آن قطعنامه ها متعهد نمی شوند. اغلب، ما به نیازهای دیگران یا مشاغل خود به عنوان اولویت ها نگاه می کنیم و سلامت جسمی و روانی خود را نادیده می گیریم. بنابراین، در نهایت، غفلت از خود ما شروع به از بین بردن رفاه ما می کند.

حفظ یک سبک زندگی سالم می تواند سلامت عمومی و خلق و خوی ما را بهبود بخشد و امید به زندگی ما را افزایش دهد. در زندگی هیچوقت خودتان را فدای کار نکنید. به فکر سلامت خود باشید. به باشگاه بروید. تغذیه سالم داشته باشید. به فکر آراستگی ظاهری باشید (بهترین سالن زیبایی تهران). همانقدر که به زیبایی بیرونی توجه می کنید به زیبایی درونی خود هم توجه داشته باشید. در این مقاله به تعریف سبک زندگی سالم و فواید آن می پردازیم. ما همچنین در مورد عادات سبک زندگی سالم و نکاتی برای رسیدن به اهداف سلامتی خود خواهیم آموخت.

قبل از مطالعه، اگر یک درمانگر، مربی یا کارآفرین سلامتی هستید، مطمئن شوید که کتاب الکترونیکی رایگان سلامتی رشد کسب و کار ما را بگیرید تا نکات تخصصی و منابع رایگانی را دریافت کنید که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به طور تصاعدی رشد کنید.

سبک زندگی سالم چیست؟ (تعریف)

بیش از یک راه برای سالم ماندن وجود دارد، و اگر از اطرافیان خود بپرسید سبک زندگی سالم چیست، به احتمال زیاد هر بار پاسخ متفاوتی دریافت خواهید کرد. این تفاوت از این واقعیت ناشی می شود که هرکس بر اساس اولویت های فرهنگی و شخصی خود انتخاب می کند و تنها می تواند به گزینه های موجود در محیط های اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی خود دسترسی داشته باشد (کوکرهام، 2021). بنابراین، سبک زندگی سالم را می توان به عنوان یک الگوی رفتاری ارتقا دهنده سلامت بر اساس انتخاب های شخصی موجود تعریف کرد.

بنابراین منظور ما از الگوهای رفتاری ارتقا دهنده سلامت چیست؟ به زبان ساده، آنها ممکن است هر عادتی باشند که با پیامدهای سلامتی مثبت و همچنین فقدان شیوه های مضر برای سلامتی مرتبط باشد. با ترکیب های بسیار زیاد، درک مزایای انتخاب های سالم و تمایز آنها از انتخاب های ناسالم ضروری است.

مزایای سبک زندگی سالم

دانشمندان مدت‌هاست که مطالعاتی را بر روی تأثیرات سبک زندگی بر سلامت و تندرستی انجام می‌دهند. یک متاآنالیز بزرگ که شامل داده‌های پیامدهای سلامتی بیش از 500000 نفر بود، به این نتیجه رسید که پیروی از یک سبک زندگی سالم با خطر مرگ و میر کمتری مرتبط است (لوف و والاچ، 2012).

یک مطالعه جدیدتر عادات بهداشتی و نتایج بیش از 120000 شرکت‌کننده را برای سه دهه دنبال کرد. افرادی که معیارهای سبک زندگی سالم محقق را برآورده می کردند، احتمال مرگ زودرس به دلیل بیماری قلبی عروقی یا سرطان بسیار کمتر بود (لی و همکاران، 2018). اما خطر مرگ و میر زودرس زمانی که افراد سبک زندگی سالمی دارند چقدر کمتر است؟ طبق این مطالعه، زنان با عادات سالم به طور متوسط ​​چهارده سال بیشتر از همتایان خود با سبک زندگی ناسالم زندگی کردند (لی و همکاران، 2018). در مقابل، مردان با سبک زندگی سالم تقریباً دوازده سال دیگر زندگی کردند (لی و همکاران، 2018).

البته، طول عمر بیشتر تنها مزیت یک سبک زندگی سالم نیست. مطالعه ای با بیش از 3000 مرد و زن بین سنین 55 تا 85 سال نشان داده است که افراد دارای سبک زندگی سالم در همه معیارها بهتر از همتایان خود عمل می کنند (ویسر و همکاران، 2018). به عنوان مثال، افراد گروه سبک زندگی سالم در تست‌های چابکی بدنی سریع‌تر بودند و کمتر احتمال داشت علائم افسردگی را نشان دهند (Visser et al., 2018). آنها همچنین کاهش آهسته تری در عملکرد شناختی و تعاملات اجتماعی داشتند (ویسر و همکاران، 2018).

به طور خلاصه، داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به ما کمک کند احساس سلامتی بیشتری داشته باشیم و کمتر دچار افسردگی شویم. علاوه بر این، ممکن است با اتخاذ عادات ارتقا دهنده سلامت، یک دهه دیگر زندگی کنیم. https://civilica.com/doc/1135842/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا