متفرقه

با کمک روش های زیر دندان هایتان را سفید کنید

مطالعه‌ای که در مجله دندانپزشکی بریتانیا گزارش شده است نشان می‌دهد که افرادی با دندان‌های زیبا نسبت به افرادی که دارای دندان های زیبا نیستند، دوستانه‌تر، قابل اعتماد‌تر، شادتر و با اعتماد به نفس‌تر هستند. مطالعه دیگری که توسط Kelton Research انجام شد – شامل مصاحبه‌های شغلی شبیه‌سازی شده، قبل و بعد از درمان‌های سفید کردن – نشان داد که افراد با داشتن دندان‌های سفیدتر احتمال بیشتری دارند که استخدام شوند.

با این حال، برخی از معایب وجود دارد. کیمبرلی رایت، دندانپزشک دانشگاه می گوید: «مگر اینکه دندان های شما کاملاً صاف نباشند، قرار دادن نوار به اندازه کافی برای تماس با کل سطح دندان – به ویژه در بین دندان ها – دشوار است که می تواند منجر به نتایج ناهموار شود. مرکز هنرهای دندانپزشکی پیشرفته در وست لین، اورگان. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید: محصولات سفید کننده فقط روی دندان های “طبیعی” کار می کنند. آنها رنگ تاج ها، پل ها یا روکش ها را تغییر نمی دهند. علاوه بر این، سفید کردن نمی تواند معجزه کند. اگر مقدار قابل توجهی از مینای سطحی را از دست داده اید، روکش ها ممکن است انتخاب بهتری باشند. انواع دیگر تغییر رنگ که به سختی می توان با سفید کردن به تنهایی مقابله کرد: دندان های خاکستری، ناشی از آنتی بیوتیک تتراسایکلین (که گاهی به کودکانی که دندان هایشان در حال رشد هستند داده می شود) و برخی آنتی هیستامین ها، یا تغییر رنگ ناشی از سطوح بالای فلوراید در آب آشامیدنی.

اگر به استفاده از کیت بلیچینگ OTC فکر می کنید، گزینه ها را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و با مهر پذیرش ADA به دنبال آن بگردید. این بدان معناست که از نظر ایمنی و اثربخشی برای سفید کردن دندان آزمایش شده است. قیمت یک کیت بین 25 تا 65 دلار باشد و بدانید که بهترین زمان برای استفاده از آن، رایت می‌گوید، درست بعد از تمیز کردن حرفه‌ای است. “هرچه با استفاده از نوار سفید کننده روی سطح دندان های شما باقی مانده کمتر باشد، نتایج بهتری خواهد داشت.”

بلیچینگ در مطب

این روش بلیچینگ سمت صندلی نامیده می شود و معمولاً تنها به یک مراجعه 30 تا 60 دقیقه ای به مطب نیاز دارد. برای محافظت از لثه ها، دندانپزشک از یک ژل محافظ یا یک محافظ لاستیکی استفاده می کند. سپس یک ژل حاوی پراکسید روی دندان های شما اعمال می شود. یکی دیگر از گزینه های موجود در دفتر “سفید کننده قدرت” است که از محلول های غلیظ پراکسید هیدروژن در آب استفاده می کند. (این درمان‌ها روی روکش‌ها یا روکش‌ها جواب نمی‌دهند.) اینها همان محصولاتی هستند که در خانه استفاده می‌کنید. آنابلا اوکوئندو پاریلی، مدیر برنامه پیشرفته برای دندانپزشکان بین المللی در دندانپزشکی زیبایی توضیح می دهد که تفاوت این است که از آنجایی که این فرآیند در مطب دندانپزشک شما انجام می شود، آنها می توانند از درصدهای بسیار بالاتری استفاده کنند و نتایج را بسیار سریعتر مشاهده خواهید کرد. کالج دندانپزشکی NYU. هزینه آن معمولاً حدود 600 دلار است.

سفید کردن با لیزر

با این روش در مطب با تکنولوژی بالا، یک ژل مبتنی بر پراکسید بر روی هر دندان مسواک زده می‌شود، سپس با نور لیزر برخورد می‌کند که سفید کننده را فعال می‌کند. به عنوان راهی برای ارائه نتایج چشمگیر نسبتاً سریع (یا یک بازدید یک ساعته و یا چند بازدید 15 تا 60 دقیقه ای به فاصله یک تا دو هفته) تبلیغ می شود. اما گران است – معمولاً حدود 1000 دلار از جیب شما – و منتقدان می گویند که این روش ارزشش را ندارد. Oquendo Parilli می‌گوید: «تعارض‌هایی وجود دارد، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که واقعاً روند را بهبود نمی‌بخشد یا تسریع نمی‌کند، و در واقع ممکن است باعث حساسیت دندان‌ها شود. نتایج شگفت انگیز سفید کردن به سادگی نتیجه استفاده از غلظت بسیار قوی‌تر پراکسید هیدروژن است که دندان‌ها را با شدت و سرعت بیشتر سفید می‌کند. رایت می‌گوید: «نتایج بیشتر از سفیدکننده‌های خانگی دوام نمی‌آورند». “اگر فکر می کنید می توانید سازگار باشید و زمان و تلاش خود را برای سفید کردن با سینی در خانه صرف کنید، همان نتایج عالی را خواهید گرفت.”

علاوه بر این، استفاده از سفید کننده در چنین غلظت های بالایی احتمال حساسیت را افزایش می دهد. رایت می‌گوید: «با افزایش سن، اعصاب دندان‌های ما در واقع عقب‌نشینی می‌کنند و دندان‌ها را کمتر حساس می‌کنند، بنابراین افراد بالای 55 سال احتمالاً می‌توانند غلظت بالایی از سفید کننده را با حساسیت دندانی کم یا بدون حساسیت تحمل کنند. با این حال، او خاطرنشان می‌کند، اگر سفیدکننده روی لثه‌های شما نفوذ کند، بافت را می‌سوزاند، اگرچه معمولاً پس از چند روز بهبود می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا