بیوگرافی و ادبیات

چگونه سریع تر کتاب بخوانیم؟

1. از کتاب های صوتی با 2 برابر سرعت استفاده کنید

من همیشه کتاب‌های صوتی را ستایش می‌کنم، زیرا آن‌ها به من قدرت می‌دهند از طریق انبوه TBR من حتی زمانی که نمی‌توانم با یک کتاب در گوشه‌ای ساکت جمع شوم.

دویدن؟ یک کتاب صوتی بگیرید رفت و آمد؟ کتاب صوتی. کسی با شما صحبت می کند اما واقعا آرزو می کنید که این کار را نمی کرد؟ کتاب صوتی.

گوش دادن به یک کتاب 400 صفحه‌ای متوسط ​​در قالب صوتی می‌تواند تا 10 ساعت طول بکشد، که قطعاً تعریف «تندخوانی» نیست. اما خبر خوب این است که اکثر برنامه ها به شما اجازه می دهند سرعت را تنظیم کنید!

من به کتاب‌های صوتی‌ام یک iPod Touch قدیمی گوش می‌دهم و بالاترین سرعت آن 2 برابر است. هنوز هم می‌توانستم خودم سریع‌تر بخوانم، اما درک من برای کتاب‌های صوتی 100 برابر بهتر است.

بدون سرکشی تصادفی می‌توانید گزینه‌های کتاب صوتی زیادی را در Kindle Unlimited نیز بیابید و ما راهنمایی در مورد نحوه استفاده حداکثری از اشتراک خود داریم.

کتاب‌های صوتی می‌توانند به شما در خواندن سریع کمک کنند، اما کتاب‌های بیشتری را نیز بخوانید.

2. وقتی خواندن را تمام کردید، چند فکر را یادداشت کنید

نگران درک خود هستید؟ این یک تست خوب است برای اینکه ببینید آیا آن کتاب را فوق العاده سریع خوانده اید و آن را جذب کرده اید یا خیر!

وقتی کتاب پشت سر هم کتاب را می بلعید، خوب است کمی از احساس خود نسبت به آنها یادداشت کنید. تندتر خواندن به این معنی نیست که نباید لحظاتی را به تفکر اختصاص دهید.

ما می‌خواهیم از کتاب‌های اینجا لذت ببریم، و می‌خواهیم داستان‌هایی را که تجربه می‌کنیم، گرامی بداریم. ما هم می خواهیم کتاب ها را تحلیل و کالبدشکافی کنیم.

هیچ راه درست یا غلطی برای لذت بردن از خواندن وجود ندارد!

همچنین می‌توانید افکار خود را در بررسی کتاب‌ها قرار دهید و آن‌ها را به صورت آنلاین در مکان‌هایی مانند Goodreads یا Amazon ارسال کنید. اگر مسئولیت پذیری به شما کمک می کند بیشتر بخوانید، می توانید عضویت یا حتی راه اندازی یک باشگاه کتاب را در نظر بگیرید.

یافتن یک جامعه، چه از طریق مرور یا خواندن کتاب‌های دوستان، برای کمک به شما برای خواندن کتاب‌های بیشتر کلیدی است. این شور و شوق شما را روشن نگه می دارد.

3. هنگام خواندن جملات را جدا کنید

چشمان ما تمایل به چرخش در سراسر صفحه دارند، به خصوص اگر پاراگراف مورد علاقه ما نباشد یا احساس کنیم تحت فشار هستیم که سریع، سریع و سریع بخوانیم.

به راحتی می توانید جملات را دوباره بخوانید، که به نوبه خود سرعت شما را کاهش می دهد.

سعی کنید هنگام خواندن یک خط کش زیر خطوط خود قرار دهید. این کار جملات بعدی را مسدود می کند و توجه شما را روی جمله ای که در دست دارید حفظ می کند. خواهید دید که سریعتر و سریعتر پیش میروید.

4. همانطور که می گویند: تمرین باعث عالی می شود!

از سال 2013، شروع کردم به ثبت تعداد کتاب هایی که در سال می خوانم. از 50 سالگی شروع شد و سپس به آرامی شروع به صعود کرد زیرا در یک سال به 200 کتاب رسیدم، سپس به 250 و در نهایت 300 کتاب رسیدم. اما من جاه طلب هستم.)

بدیهی است که در سال 2013 نمی‌توانستم 300 کتاب را بخوانم. نمی‌توانستم آن را در برنامه روزانه‌ام قرار دهم یا باور داشتم که می‌توانم سریع‌تر بخوانم. مانند هر مجموعه مهارت دیگری، شما روی آن کار می کنید و درک و سرعت شما افزایش می یابد.

خواندن سریعتر کتاب به زمان و تمرین هدفمند نیاز دارد. همه چیزهایی که قطعا می توانید به دست آورید!

بهترین راه برای خواندن کتاب این است که اولاً از آن لذت ببرید، اما یک محیط خوب برای تمرکز، فداکاری و تمرکز اضافه کنید و در کمترین زمان سریعتر مطالعه خواهید کرد.

Q1. آیا می توانید در یک روز کتاب بخوانید؟

پاسخ: – قطعاً می توانید! روز خود را به طور خاص با در نظر گرفتن این هدف برنامه ریزی کنید.

جلسات مطالعه خود را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید تا روی متن متمرکز بمانید (از آن 5 دقیقه بی هدف در حالی که منتظر چیزی هستید استفاده کنید و فصل دیگری را بخوانید!) و سرعت مطالعه خود را با نکات بالا در این مقاله افزایش دهید!

Q2. خواندن 100 صفحه چقدر طول می کشد؟

پاسخ: – کمتر از یک ساعت طول می کشد و متوجه می شوم که پایان کتاب ها را سریعتر از ابتدا می خوانم (از آنجایی که شما قبلاً در جهان جا افتاده اید و تنش و سرعت آن تا آن زمان افزایش یافته است) بنابراین یک کتاب 300 صفحه ای طول می کشد. حدود 2 ساعت برای خواندن

بسته به محتوا و در دسترس بودن کتاب، ممکن است بیشتر طول بکشد. من همچنین همه چیزهایی را که می خوانم مرور می کنم تا مطمئن شوم که داستان را جذب کرده ام.

Q3. آیا هر چه بیشتر بخوانید سریعتر می شوید؟

پاسخ: – قطعا. حتی اگر هر داستانی که می‌خوانید ممکن است جدید باشد، اما همچنان که با عمل خواندن آشنا می‌شوید، با تمرین سریع‌تر می‌شوید.

یک خواننده مبتدی با زحمت تمام کلمات خود را به صدا در می آورد، در حالی که فردی با یک دهه مطالعه مداوم زیر کمربند خود، در کوتاه ترین زمان این کار را انجام می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا