بیوگرافی و ادبیات

ویسکانسین و معرفی 10 بازیگر معروف آن

 

1.Dustin Diamond

داستین دایموند، که بیشتر برای بازی در نقش ساموئل «کریچ» پاورز در «نجات‌ده شده توسط بل» شناخته می‌شود، نزدیک به دو دهه در پورت واشنگتن زندگی کرد.

یکی از کنسرت های بازیگری اخیر دایموند در سال 2017 بود که او نقش هاروی واینستین، غول شرمسار هالیوود را در موزیک ویدیویی برای گروه TENLo، گروهی با ریشه های میلواکی، به تصویر کشید. در طول دو دهه گذشته، او برنامه‌های استندآپ کمدی در سراسر جهان اجرا کرده بود، از جمله توقف در خلیج سبز در سال 2018.

دیاموند در ماه مه 2015 زمانی که به دو جنایت محکوم شد – اما از یک اتهام جنایت – در چاقو زدن مردی در جریان دعوای بار در کریسمس 2014 در خیابان بزرگ در پورت واشنگتن مجرم شناخته شد، خبرساز شد.

راجر پل، روزنامه‌نگار او به USA TODAY گفت که دایموند در اوایل سال 2021، سه هفته پس از تشخیص ابتلا به سرطان درگذشت.

2.Ellen Corby

الن کوربی، بازیگر برنده جایزه، که بیشتر به خاطر بازی در نقش استر «مادربزرگ» والتون در «والتون‌ها» شناخته می‌شود، در راسین به دنیا آمد.

کوربی که در فیلادلفیا بزرگ شد، در سال‌های 1973، 1974 و 1975 جوایز امی را برای آن نقش دریافت کرد. او همچنین در سال 1974 جایزه گلدن گلوب را برای این نقش به خانه برد.

او قبلاً در سال 1949 برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم «مامان را به یاد دارم» دریافت کرده بود.

در طول سال‌ها، کوربی در مجموعه‌ای از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی، از «نمایش اندی گریفیث» تا «این یک زندگی شگفت‌انگیز» ظاهر شد.

3.Jane Kaczmarek

جین کازمارک بازیگر صحنه، سینما و تلویزیون در میلواکی به دنیا آمد و در گریندیل بزرگ شد.

کازمرک که در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون تحصیل کرده است، بیشتر به خاطر بازی در نقش مادر لوئیس در فیلم “مالکوم در میانه” شناخته شده است. او برای بازی در آن نقش نامزد هفت جایزه امی و سه گلدن گلوب شد.

کازمرک همچنین در «بالا بردن میله» در نقش قاضی ترودی کسلر بازی کرد. در طول سال‌ها، او در نمایش‌های بسیاری از جمله «این ما هستیم»، «نظریه انفجار بزرگ» و «قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه» حضور داشته است.

او همچنین صداپیشگی شخصیت‌های «سیمپسون‌ها» و «جیک و دزدان دریایی هرگز زمین» را بر عهده داشت.

4.Tony Shalhoub

تونی شلهوب، ستاره برنده جایزه تلویزیونی “راهب” اهل گرین بی است.

شلهوب در دوران آدریان مونک برنده سه جایزه امی برای بازیگر نقش اول در یک سریال کمدی شد. او همچنین جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازی توسط یک بازیگر در یک سریال تلویزیونی دریافت کرد: موزیکال یا کمدی.

شلهوب همچنین برای بازی در نقش پدر میج مایزل (راشل برازناهان) در «خانم مایزل شگفت‌انگیز» جایزه امی دریافت کرد.

شلهوب در بسیاری از فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و تولیدات صحنه ای ظاهر شده است. او جایزه تونی بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال را برای بازی در “بازدید گروه” دریافت کرد.

او همچنین صداپیشگی شخصیت هایی از جمله لوئیجی در فیلم «ماشین ها» را بر عهده داشته است.

5.Allen Ludden

آلن لودن، مجری اصلی نمایش بازی “Password” در سال 1917 در Mineral Point متولد شد.

به گفته وب‌سایت پیاده‌روی مشاهیر هالیوود، خانواده او همچنین زمانی که او کودکی خردسال بود، برای مدت کوتاهی در Janesville، Elkhorn، Antigo و Waupaca زندگی می‌کردند.

لودن شوهر بازیگر و کمدین محبوب بتی وایت بود که در سریال «Password» یکی از بازیکنان مکرر بود.

ستاره لودن در پیاده روی مشاهیر در نزدیکی ستاره او قرار دارد.

از دیگر برنامه های قابل توجه Ludden می توان به “G.E. College Bowl” و “Win With the Stars” اشاره کرد. او از سال 1959 تا 1980 روی آنتن بود.

6.Jerry و David Zucker و Jim Abrahams

بومیان شوروود و برادران دیوید و جری زوکر با همکاری یکدیگر، نماد “هواپیما!” و فیلم های «تفنگ برهنه» با جیم آبراهامز، آن هم از شوروود.

این سه نفر از دبیرستان شوروود فارغ التحصیل شدند، سپس به دانشگاه ویسکانسین-مدیسون رفتند و در آنجا یک گروه کمدی به نام کنتاکی فرید تئاتر تأسیس کردند.

آنها در اوایل دهه 70 به لس آنجلس نقل مکان کردند و اولین فیلم کمدی آنها (و کلاسیک کالت)، “فیلم کنتاکی سرخ شده” در سال 1978 منتشر شد. آثار این سه نفر همچنین شامل “فوق سری!” و مجموعه تلویزیونی “جوخه پلیس!” و «مردم بی رحم» را کارگردانی کردند.

هر یک از اعضا نیز اعتبارات خود را دارند. برای نام بردن از چند مورد، دیوید در نویسندگی و کارگردانی “BASEketball” و کارگردانی دو فیلم “فیلم ترسناک” همکاری کرد. جری کارگردانی «شبح» و تهیه‌کنندگی «عروسی بهترین دوست من» بود. و آبراهامز در تهیه کنندگی «کرای-بیبی» و کارگردانی و نویسندگی «شات های داغ!» مشارکت داشتند.

7.George Tillman Jr.

کارگردان، تهیه کننده و نویسنده جورج تیلمن جونیور اهل میلواکی است.

تیلمن در سال 1997 «غذای روح» را نوشت و کارگردانی کرد که بر اساس زندگی خودش بود و نام‌های بزرگی مانند ونسا ویلیامز و ویویکا ای.

از آن زمان، او طیف وسیعی از فیلم‌ها را کارگردانی کرده است، از جمله «مردان افتخار»، «رول باونس»، «بدنام» و «طولانی‌ترین سواری». او کارگردانی و تهیه کنندگی «آرایشگاه»، «آرایشگاه 2: بازگشت به کار» و «نفرت را که بر اساس رمانی پرفروش برای بزرگسالان بود» را بر عهده داشت.

تیلمن کار تهیه کنندگی و کارگردانی تلویزیون را نیز انجام داده است.

8.Heather Graham

هدر گراهام بازیگر سینما و تلویزیون در میلواکی به دنیا آمد.

گراهام در بسیاری از فیلم‌های معروف از جمله «شب‌های بوگی» و «آستین پاورز: جاسوسی که مرا شست»، «سوینگرز»، «فینگر کمان» و «خماری» بازی کرده است.

او همچنین در نمایش هایی از جمله “Twin Peaks”، “Scrubs” و “Californication” ظاهر شده است.

گراهام با سم ورتینگتون و کولسون بیکر (ماشین گان کلی) در «آخرین پسر» ایفای نقش می‌کند، که طبق مقاله‌ای در ماه ژوئن، Redbox Entertainment حقوق آمریکای شمالی را برای آن به دست آورد.

در مقاله اخیر ددلاین آمده است که این بازیگر برای بازی با دنیس کواید در «On a Wing and a Prayer» قرارداد امضا کرده است.

9.Frank Caliendo

فرانک کالیندو، کمدین، تقلید و بازیگر اصلی در Waukesha بزرگ شد.

او فارغ التحصیل دبیرستان Waukesha South و دانشگاه Wisconsin- Milwaukee است.

کالیندو سال ها در “MadTV” گذراند و در “Fox NFL Sunday” ظاهر شد. او از سال 2007 تا 2008 برنامه اسکچ تی بی اس خود به نام «فرانک تی وی» را داشت.

او همچنین در بسیاری از برنامه‌های آخر شب، از جمله “Late Night with Conan O’Brien” اجرا کرد.

طبق وب سایت کالیندو، او در حال رفتن به تور است. نزدیکترین توقف او به ویسکانسین در ماه مارس در ایلینوی است.

10.Harrison Ford

هنرپیشه معروف هریسون فورد که به خاطر نقش‌هایش در نقش ایندیانا جونز، هان سولو در فیلم‌های «جنگ ستارگان»، ریک دکارد در «بلید رانر» و غیره شناخته می‌شود، به کالج ریپون رفت و در آنجا در رشته فلسفه تحصیل کرد.

بر اساس گزارش ویسکانسین لایف، اگرچه او در نهایت فارغ التحصیل نشد، اولین کلاس بازیگری خود را در Ripon گذراند، اولین کنسرت حرفه ای بازیگری خود را در خلیج ویلیامز انجام داد و با همسر اول خود در Mequon ازدواج کرد.

از دیگر نقش‌های بازیگری فورد می‌توان به «شاهد»، «بازی‌های میهن پرستان»، «بی گناه فرضی»، «فراری»، «ایر فورس وان»، «آنچه در زیر آن نهفته است» و غیره اشاره کرد.

بر اساس پایگاه داده جوایز گلدن گلوب، در طول سال ها، او نامزد یک جایزه اسکار، چهار گلدن گلوب و برنده جایزه Cecil B. DeMille شد.

در سال 2000 جایزه AFI Life Achievement به او اعطا شد. در سال 2003 در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره ای دریافت کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا