آموزشی

چگونگی مراقبت از نوزاد تازه متولد شده

اگر در ابتدا در مورد رسیدگی به یک نوزاد تازه متولد شده مضطرب باشید، با کمک نکات زیر در چند هفته کوتاه یک روال عادی را ایجاد خواهید کرد و مانند یک حرفه ای مراقب فرزند خود خواهید بود! دندان نیش کودک را مدنظر داشته باشید که به او آسیب جسمی وارد نکند.

قبل از شروع تعویض پوشک، یک پوشک تمیز را آماده نگه دارید

قبل از اینکه شروع به تعویض پوشک کودک کنید، حتماً یک پوشک تمیز زیر آن داشته باشید، فقط در صورتی که یک جلسه دیگر مدفوع یا ادرار کردن در گوشه و کنار باشد.

یک اتاق تاریک به نوزاد کمک می کند تا به آسانی ساکن شود

کودک شما بدون توجه به زمان روز، راحت‌تر می‌تواند در یک اتاق تاریک بخوابد. اگر کودک شما بیش از 2 ماه سن دارد، یک اتاق تاریک باعث ترشح ملاتونین می شود، هورمونی که برای آرام شدن و خوابیدن کودک شما ضروری است. مراحل دندان درآوردن کودک را اینجا توضیح داده ایم.

با زمان خواب سازگار باشید

کودک خود را هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار کنید و شب ها با زمان خواب هماهنگ باشید. این به کودک شما کمک می کند تا تفاوت روز و شب را با تنظیم ریتم شبانه روزی خود درک کند.

مطمئن شوید که کودک در طول روز بیدار است

پس از ماه اول، شما نمی خواهید اجازه دهید کودکتان در حالی که به او شیر می دهید یا تکان می دهید بخوابد. در عوض، شما می خواهید او بفهمد که چگونه خودش را بخواباند. اگر او به خواب رفت و زمانی که شما به او غذا می‌دهید به خوابیدن ادامه داد، توقف کنید و او را بخوابانید.

از صحبت کردن و آواز خواندن در طول تغذیه شبانه خودداری کنید

هنگام شیر دادن یا تعویض نوزاد در شب، چراغ ها را کم و حرکات خود را آهسته و بی صدا نگه دارید. صبح، پرده ها را باز کنید، با کودک بازی کنید و سعی نکنید سر و صدای عمومی خانه را خفه کنید. بگذارید تلفن زنگ بخورد، ماشین ظرفشویی کار کند و سگ پارس کند.

کودک را تشویق کنید تا خود را آرام کند

اگر کودک خود را در زمانی که خواب است در گهواره خود قرار دهید و شب از خواب بیدار شود، اطراف خود را نمی شناسد و برای دوباره خوابیدن به کمک شما نیاز دارد. بنابراین سعی کنید کودکتان را خواب آلود اما بیدار بخوابانید تا به او کمک کنید تا خودش را آرام کند و بخوابد – و دوباره بخوابد – خودش.

سعی کنید زمان خواب را 30 تا 60 دقیقه زودتر حرکت دهید

آیا می‌دانستید که اکثر نوزادان قبل از اینکه خسته شوند و چشم‌های حشره‌دار شوند، به راحتی چرت می‌زنند و زمانی که دراز می‌کشند بیشتر می‌خوابند. اگر در خوابیدن نوزاد خود در شب مشکل دارید، راه حل ممکن است این باشد که تمرینات قبل از خواب را هر 2 تا 3 شب 15 دقیقه زودتر شروع کنید تا زمانی که به زمانی که برای کودک شما مناسب است برسید.

به دنبال نشانه هایی از کودک باشید

بعید است که کودک شما در ابتدا عادات غذایی منظمی داشته باشد. بنابراین به دنبال نشانه هایی از کودک خود در هنگام گرسنگی مانند ریشه زدن، مکیدن دست ها یا انگشتان یا ضربه زدن به لب باشید.

در طول ساعت طلایی با شیر مادر تغذیه کنید

60 دقیقه اول پس از تولد، به عنوان “ساعت طلایی” شناخته می شود و برای تماس پوست با پوست و همچنین شیردهی مهم است. شیردهی در ساعت طلایی به شما کمک می کند تا با نوزاد پیوند برقرار کنید و شیردهی هورمون هایی را ترشح می کند که به انقباض رحم و توقف خونریزی کمک می کند.

یک HAKAA بگیرید

اگر قصد شیردهی دارید، سینه‌پمپ Hakaa را خریداری کنید. این یک ابزار ساده است که به از بین بردن سینه های پف کرده یا نشتی سینه کمک می کند. Hakaa یک پمپ سیلیکونی نرم است که شما آن را فشار داده و روی سینه خود قرار می دهید. مکش شیر را پمپاژ می کند. این پست را بررسی کنید که چرا ما فکر می کنیم Hakaa یک تغییر دهنده بازی است.

سرمایه گذاری در یک برس بچه حشرات

چه کسی می خواهد انگشتان خود را چرب کند؟ به جای آن یک برس کرم پوشک Baby Bum بخرید تا انگشتانتان را از کرم پوشک تمیز نگه دارید و پماد را صاف‌تر، ضخیم‌تر و سریع‌تر بمالید.

از لباس خواب ZIP UP در شب استفاده کنید

در طول شب، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که با ضربه‌ها و دکمه‌ها کار کنید. یکی از نکات مورد علاقه ما برای مراقبت از نوزاد این است که کودک را در شب به لباس خواب زیپی تبدیل کنیم تا تعویض پوشک در اواخر شب کمتر دست و پا گیر شود. این پست را بررسی کنید که در آن ما لیست ثبت نام نوزادان خود را برای سال 2020 با چک لیست قابل چاپ به اشتراک می گذاریم.

سرمایه گذاری در BASSINET

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که نوزادان تازه متولد شده حداقل در شش ماه اول در همان اتاقی بخوابند که مادر در آن می خوابد. حوضچه گزینه ای عالی برای نزدیک نگه داشتن کودک است و ما به دلیل انعطاف پذیری و راحتی که ارائه می دهد، این سینی و خواب کنار تخت را دوست داریم.

ایستگاه های ضروری برای مراقبت از نوزاد ایجاد کنید

یکی از مهمترین نکات مراقبت از نوزاد، ایجاد ایستگاه هایی با لوازم ضروری در مهد کودک است. اگر مناطقی را برای پوشک، شیردهی، پس از زایمان در نظر بگیرید، در زمان و انرژی صرفه جویی خواهید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا