آموزشی

چگونه چند زبانه شویم؟

چه برای کسب و کار باشد و چه برای تفریح، یادگیری یک زبان جدید می تواند دنیای جدیدی را به روی شما بگشاید.

تصور کنید وقتی به خارج از کشور سفر می کنید یا به زبان مادری مشتری تجارت می کنید، با مردم محلی صحبت می کنید. پاداش، سرگرم کننده و قدردانی، درست است؟

طبق علم، این می تواند شما را نیز باهوش تر کند. به خصوص اگر چند زبانی باشید.

مطالعه‌ای در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون نشان داد که بزرگسالانی که چند زبانه هستند، ماده خاکستری بیشتری در بخش‌هایی از مغزشان که مسئول تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت هستند، دارند.

چند زبانه چیست و چگونه می توانم یکی شوم؟

چند زبانه به فردی گفته می شود که به چندین زبان مسلط است و میتواند آنها را به خوبی درک کند، مطالعه و مکالمه کند و بنویسید. یک نمونه از فرد چند زبانه را میتوان به شارون ملامد، مدیرMatchboard اشاره کرد. شارون به 5 زبان تسلط کامل داشت و در هر پنج کشور مشغول به کار بوده است و نیز او یک مترجم بسیار معتبر به زبان های ژاپنی و آلمانی است. نظریه او این بود که یادگیری یک زبان میتواند سرگرم کننده باشد ولی در آن هیچ میانبری وجود ندارد. سعی کنید زبان هایی را که انتخاب میکنید به هدف های فردی شما نزدیک باشند.

او می گوید: «شما باید صبور و فداکار باشید، بنابراین داشتن یک هدف نهایی برای انگیزه بسیار مهم است. چه برای بستن قرارداد به زبان مقصد یا برقراری ارتباط با مادرشوهر خود بدون مترجم.

در دانشگاه فرانسه، آلمانی و ژاپنی خواندم. اما، همیشه می‌دانستم که ژاپنی‌ها نان‌آور زندگی حرفه‌ای من خواهند بود، زیرا ژاپن در آن زمان بزرگترین شریک تجاری استرالیا و منبع گردشگران بود.»

بنابراین، نکات کلیدی او در مورد چگونگی تبدیل شدن به چند زبان چیست؟

1. برای اشتباه کردن آماده باشید

وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، طبیعی است که نسبت به اشتباه کردن، به خصوص با زبان مادری خود، احساس هوشیاری کنید. اما، اگر تمرین نکنید، یاد نخواهید گرفت و بهتر نخواهید شد.

ملامد می‌گوید: «کلید این نیست که به دنبال کمال باشید. «تا زمانی که خودتان را درک کنید، حتی اگر در این مسیر اشتباهات تلفظی و گرامری وجود داشته باشد، اشکالی ندارد.

شما باید آماده باشید که مراقب خود باشید و بپذیرید که با تمرین یک زبان، حتی با اشتباهات، می توانید بهتر شوید.»

2. ابتدا به عبارات اساسی خود مسلط شوید

ملامد پیشنهاد می‌کند: «اگر زبانی را برای اهداف تجاری یاد می‌گیرید، بهتر است عباراتی را برای احوالپرسی با مردم، آشنایی با آنها یا ابراز علاقه‌مندی‌ها یاد بگیرید.

هم برای کسب و کار و هم برای لذت، یادگیری عبارات و درخواست‌های اساسی مانند «دوست دارم»، «دوست ندارم»، «منو، لطفاً» و «می‌توانم سفارش بدهم» ارزشمند است.

اگر در حال یادگیری زبانی برای سفر هستید، درخواست راهنمایی، زمان یا هزینه یک وعده بستنی اضافی نیز ممکن است کمک کننده باشد. ملامد می‌گوید: «این بسیار وسوسه‌انگیز است که سعی کنید به زبان پیچیده‌تر بروید. “اما، شما ابتدا به یک پایه محکم نیاز دارید.”

3. یک دوست قلمی به زبان مادری بگیرید

ثبت نام در یک تبادل زبان آنلاین یک راه عالی برای پیدا کردن یک متکلم بومی زبان مقصد شما است.

چه از طریق نامه حلزون یا ایمیل، یک دوست قلم بومی می تواند به شما در گرامر، ساختار جمله یا ترجمه کمک کند. آنها همچنین می توانند جملات محاوره ای یا کلمات غیررسمی را به شما آموزش دهند.

بر اساس یک مطالعه دانشگاه ژاپنی، شرکت کنندگان در یک تبادل ایمیل بین فرهنگی، “توانایی های زبانی بهبود یافته”، “کانال های طولانی مدت جدید برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی”، “احساس بیشتر آگاهی فرهنگی” و بسیاری از مزایای بزرگ دیگر را گزارش کردند.

4. برنامه های زبان، کتاب و صدا

ملامد می‌گوید: «افراد مختلف به روش‌های یادگیری متفاوت پاسخ می‌دهند، بنابراین ببینید چه چیزی برای شما مفید است. برای برخی خواندن کتاب، برای برخی دیگر روشن بودن رادیو در پس‌زمینه، و برای افرادی که ساختار بیشتری را دوست دارند، برنامه‌های مختلفی وجود دارد.

ملامد پیشنهاد می کند که به طور منظم روزنامه های اصلی را به صورت آنلاین بخوانید یا به پادکست هایی از زبان مادری گوش دهید. اگر شریک یا خانواده شما در خارج از کشور تماس دارند و مرتب با آنها تماس می گیرند، به مکالمات گوش دهید.

ملامد می‌گوید: «من دائماً این کار را با شوهرم انجام می‌دهم که هر دو روز یک بار با اسرائیل تماس می‌گیرد. قرار گرفتن در معرض این مکالمات روزانه به طرز باورنکردنی مفید است و بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید غرق می شود.

5. سفر به کشور

هیچ راهی برای یادگیری زبان بهتر از احاطه کردن خود با فرهنگ و مردم بومی آن نیست.

ملامد می گوید: «گذراندن وقت در کشوری که در آن زبان مقصد شما صحبت می شود، بسیار ارزشمند است. «حتی چند هفته در خارج از کشور می‌تواند مهارت‌های شما را تسریع کند، و همه چیز ناگهان «کلیک» می‌کند و معنا پیدا می‌کند.»

برای اینکه واقعاً از آن سود ببرید، در کافه‌ها یا بارهایی که خارجی‌ها در آن حضور خواهند داشت، بگردید. به مکالمات پیرامون خود گوش دهید و خودتان آنها را شروع کنید. جعبه پرحرف باشید نه گل دیوار.

ملامد می گوید: «هیچ چیز مانند غوطه ور شدن در محیط زبان بومی زبان نیست. “این بهترین راه برای ردیابی سریع واژگان و درک زبان در دنیای واقعی بر خلاف محیط کتاب درسی است.”

اگر مشتاق هستید که هر چه سریعتر یاد بگیرید، می توانید یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور را در نظر بگیرید.

6. تمرین کامل می کند

یادگیری زبان بدون داشتن تمرین، کاری دشوار خواهد بود پس هرچه بیشتر تمرین کنید یادگیری شما آسان تر میشود و در آن بهتر میشوید.شارون ملامد نیز گفته است: « افراد میتوانند با گوش دادن به رادیو و تماشای تلویزیون SBS  و همچنین خواندن خبرهای آنلاین با زبان های مورد نظر خود، مهارت های لازم در درک مطلب را به خوبی تمرین کنند». او نیز بیان کرده است که اگر افراد بتوانند با دانش آموزان، دوستانی که به زبان مادری زبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و با آنها مکالمه داشته باشند ،میتوانند زبان مورد نظر خود را به راحتی تمرین کنند و یاد بگیرند.

برای تمرین خلاقانه‌تر، سعی کنید شرکت‌های بین‌المللی را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید تا محتوای چندزبانه را در فید خبری خود دریافت کنید، آهنگی را از نمودارهای موسیقی بین‌المللی انتخاب کنید و آن را ترجمه کنید یا لیست خرید خود را به زبان مقصد خود بنویسید.

کشف کنید که چگونه می توانیم به شما کمک کنیم تا ارتباطاتی را ایجاد کنید که جهان را به روی احتمالات باز می کند.

معرفی چند روش کاربردی در یادگیری زبان

به مطالب انگلیسی زیاد گوش دهید، برای یادگیری زبان باید همیشه شباهت هار ا در نظر بگیرید،مهارت های چهارگانه را به صورت جدا یاد بگیرید،سعی کنید به جای قوانین الگوهای را یاد بگیرید،موسیقی در یادگیری شما میتواند گزینه ی موثری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا