متفرقه

8 مهارت شغلی که باید داشته باشید

کارفرمایان علاوه بر مهارت‌های خاص شغلی که برای آن می‌روید، به دنبال مهارت‌های شغلی عمومی نیز هستند. گاهی اوقات به اینها «مهارت های اشتغال پذیری» یا «مهارت های نرم» می گویند. این نوع مهارت ها شما را متمایز می کند. وبلاگ ساز فارسی

حتی اگر فکر نمی کنید هیچ مهارت شغلی ندارید، این مهارت های استخدامی را دارید اگر:

  • قابل اعتماد
  • کنار آمدن باشرایط
  • اماده برای یادگیری چیزهای جدید

این مهارت ها ممکن است در شرح موقعیت ذکر نشده باشند، اما آنها مهارت های رایجی هستند که برای انجام بیشتر مشاغل مورد نیاز هستند. وقتی برای مصاحبه شغلی آماده می‌شوید، خوب است به این مهارت‌ها فکر کنید. وبلاگ ساز رایگان

افراد مختلف این مهارت ها را به روش های مختلفی تعریف می کنند، اما به طور کلی می توان آنها را به این هشت دسته تقسیم کرد:

  • ارتباط
  • کار گروهی
  • حل مشکل
  • ابتکار و سرمایه گذاری
  • برنامه ریزی و سازماندهی
  • خود مدیریتی
  • یادگیری
  • فن آوری.

1. ارتباطات

بسته به شغل، ارتباط به این معناست که وقتی صحبت می‌کنید یا می‌نویسید، منظورتان و آنچه می‌خواهید به دست آورید، واضح باشد. این شامل گوش دادن و توانایی درک اینکه شخص دیگری از کجا آمده است.

مهارت های ارتباطی همچنین شامل ارتباط غیرکلامی مانند زبان بدنی است که استفاده می کنید.

نمونه هایی از راه هایی که می توانید مهارت های ارتباطی خود را توسعه یا بهبود بخشید عبارتند از:

  • نوشتن تکالیف و گزارش به عنوان بخشی از مطالعات شما
  • وبلاگ نویسی یا استفاده از رسانه های اجتماعی
  • ارائه شفاهی به عنوان بخشی از کار کلاسی شما
  • کار در خدمات مشتری (رو در رو یا تلفنی)
  • درگیر شدن در یک باشگاه محلی
  • آگاهی از نحوه نگه داشتن بدن خود

2. کار تیمی

کار تیمی یعنی اینکه بتوانید با افرادی که با آنها کار می کنید کنار بیایید. این شامل کار با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک است.

نمونه هایی از راه هایی که می توانید مهارت های کار گروهی خود را توسعه یا بهبود بخشید عبارتند از:

  • انجام تکالیف گروهی به عنوان بخشی از مطالعات خود
  • داوطلب شدن برای یک سازمان اجتماعی
  • به این فکر کنید که چگونه می توانید با افراد دیگر در محل کارتان بهتر کار کنید

پیوستن به یک تیم ورزشی

سازماندهی با دوستان یا خانواده برای داشتن یک زنبور کارگر محله.

3. حل مسئله

حل مسئله به معنای یافتن راه حل زمانی است که با مشکلات یا شکست مواجه می شوید. این شامل توانایی استفاده از یک فرآیند منطقی برای کشف مسائل است.

نمونه‌هایی از روش‌هایی که می‌توانید مهارت‌های حل مسئله خود را توسعه یا بهبود بخشید عبارتند از:

  • انجام تکالیف تحقیقاتی به عنوان بخشی از مطالعات خود
  • رسیدگی به شکایات در محل کار شما
  • انجام یک دوره مهارت های مطالعه که به حل مسئله می پردازد
  • صحبت کردن با افراد دیگر در مورد چگونگی حل مشکلاتی که با آن مواجه بودند
  • تعمیر چیزهای شکسته در اطراف خانه با جستجوی یوتیوب برای یافتن نحوه انجام آن.

4. ابتکار و سرمایه گذاری

ابتکار و تلاش به معنای جستجوی کارهایی است که باید انجام شوند و بدون اینکه از شما خواسته شود آنها را انجام دهید. این همچنین می تواند شامل تفکر خلاقانه برای بهبود روش انجام کارها باشد.

نمونه هایی از روش هایی که می توانید مهارت های ابتکاری و سازمانی خود را توسعه یا بهبود بخشید عبارتند از:

  • نزدیک شدن به سازمان ها و مشاغل در مورد محل کار یا کارآموزی
  • راه اندازی یک جمع آوری کمک مالی در جامعه شما
  • ایجاد یا پیشنهاد تغییرات در روش انجام کارها توسط گروهی که به آن تعلق دارید
  • انجام کارها در خانه بدون اینکه از شما خواسته شود.

5. برنامه ریزی و سازماندهی

برنامه‌ریزی و سازماندهی به معنای کار کردن به آنچه که باید انجام دهید، و چگونه آن را انجام خواهید داد. برنامه ریزی و سازماندهی شامل مواردی مانند تدوین جدول زمانی پروژه و رعایت مهلت های زمانی است.

نمونه هایی از راه هایی که می توانید مهارت های برنامه ریزی و سازماندهی خود را توسعه یا بهبود بخشید عبارتند از:

  • تدوین جدول زمانی مطالعه و پایبندی به آن
  • خودتان به خارج از کشور یا بین ایالتی سفر کنید
  • مدیریت زمان خود در مورد تعهدات کاری، تحصیلی و خانوادگی
  • کمک به سازماندهی یک رویداد اجتماعی
  • سازماندهی یک گردهمایی خانوادگی

6. خود مدیریتی

خود مدیریتی یعنی:

  • قادر به انجام کار خود بدون نیاز به کسی که همیشه شما را چک کند
  • ماندن در بالای ضرب الاجل های خود
  • واگذاری وظایف به افراد دیگر برای اطمینان از انجام به موقع کارها.

نمونه هایی از روش هایی که می توانید مهارت های خود مدیریتی خود را توسعه یا بهبود بخشید عبارتند از:

  • انجام یک کارآموزی یا کارآموزی
  • درخواست مسئولیت های جدید در محل کار
  • تدوین برنامه مطالعه و پایبندی به آن
  • پیوستن به یک سازمان داوطلبانه
  • مرتب نگه داشتن اتاق

7. یادگیری

یادگیری به معنای تمایل به درک چیزهای جدید و برداشت سریع آنهاست. همچنین شامل انجام وظایف جدید و توانایی سازگاری با تغییرات است.

نمونه‌هایی از راه‌های توسعه یا بهبود مهارت‌های یادگیری عبارتند از:

  • انجام یک دوره کوتاه یا دوره آنلاین
  • تحقیق در مورد مهارت ها و دوره هایی که می خواهید انجام دهید
  • شروع یک سرگرمی جدید
  • پیوستن به یک گروه ورزشی یا داوطلبانه
  • به خودتان یک مهارت جدید بیاموزید، مانند درست کردن املت عالی.

8. فناوری

مهارت های فناوری به معنای توانایی استفاده از رایانه برای پردازش متن، استفاده از صفحات گسترده و ارسال ایمیل، یا دانستن نحوه استفاده از تجهیزات اداری مانند دستگاه فتوکپی است.

آنها همچنین شامل استفاده از رسانه های اجتماعی، کار با نرم افزار طراحی یا ویرایش ویدیو یا دانستن زبان های برنامه نویسی هستند. سایر مهارت های فناوری مربوط به سخت افزار است، مانند دانستن نحوه استفاده از EFTPOS، صندوق پول، دوربین یا استودیو ضبط.

نمونه‌هایی از راه‌های توسعه یا بهبود مهارت‌های فناوری عبارتند از:

  • انجام یک دوره کوتاه یا دوره آنلاین
  • درخواست آموزش اضافی در محل کار

پیدا کردن اینکه چه فناوری در شغل مورد نظر شما استفاده شده است و چگونه از آن استفاده می شود

تهیه فهرستی از تمام فناوری هایی که در حال حاضر در زندگی روزمره خود استفاده می کنید.

برجسته کردن مهارت های خود

اکنون که مهارت‌های اشتغال‌پذیری و راه‌های بهبود آن‌ها را شناسایی کرده‌اید، باید آن‌ها را در درخواست‌های شغلی خود برجسته کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا