آموزشی

چگونه روابط خانوادگی قوی ایجاد کنیم؟

در اینجا چند راه برای ایجاد ارتباطات قوی خانوادگی وجود دارد:

1. زمان با کیفیت بگذرانید

هر روز زمانی (شاید زمان صرف غذا) را به عنوان وقت خانواده اختصاص دهید، زمانی که می توانید در مورد مسائل صحبت کنید و با هم بخندید.

داستان های خانوادگی را به اشتراک بگذارید یا چیزهای ساده روزمره را برای تشویق گفتگو بپرسید، مانند “هی، امروز در مدرسه چه کار کردی؟”، “معلم ریاضی جدید خود را چگونه پیدا کردی؟”

زمان چت یک به یک را برای همه اعضای خانواده اختصاص دهید تا پیوند خود را تقویت کنید. فقط می تواند پنج دقیقه قبل از رفتن به رختخواب باشد، اما این می تواند هر عضو را به یکدیگر نزدیک کند.

زمانی را منحصراً برای شریک زندگی خود اختصاص دهید.

2.ارتباط خوبی با همه اعضای خانواده حفظ کنید

وقتی فرزندان یا همسرتان می خواهند صحبت کنند، به نیاز آنها احترام بگذارید و با توجه به آنها گوش دهید. به آنها زمان کافی بدهید تا خودشان را به درستی بیان کنند.

برای صحبت در مورد چیزهای دشوار قابل دسترس باشید. صحبت در مورد احساساتی مانند عصبانیت یا ناامیدی یا مسائل ظریف باید به جای اجتناب از آنها مورد استقبال قرار گیرد. صحبت کردن در مورد آنها به این معنی نیست که شما آنها را تشویق می کنید، بلکه به حل مشکل کمک می کنید. همچنین حتی برای مکالمات ناراحت کننده نیز پذیرا باشید. اینطوری اعتماد مردم ایجاد می شود که با هر مشکلی می توانند به خانواده بروند.

برای گفتگوی خودجوش با بچه ها آماده باشید. آنها اغلب قبل از رفتن به رختخواب یا زیر دوش در مورد احساسات خود صحبت می کنند. به آنها گوش کن.

برای صحبت در مورد مسائل مورد توجه، به ویژه با نوجوانان آماده باشید. برای خانواده‌ها بحث در مورد رابطه جنسی، الکل، مواد مخدر یا مسائل مالی با اعضای جوان‌تر مشکل است. با این حال، از طریق گفتگو است که می توانید به چنین مواردی بپردازید.

هر شب قبل از اینکه فرزندانتان به رختخواب بروند، مکالمه غیرکلامی را با حرکات ساده مانند یک بوسه گرم روی پیشانی تشویق کنید. می تواند عشق شما را به آنها منتقل کند.

3. از همه افراد خانواده قدردانی کنید

قدردانی از هر عضو برای انجام وظایف خود به خوبی. به عنوان مثال، تمجید و تشکر از یک نوجوان به خاطر مراقبت از خواهر یا برادر کوچکتر، باعث می شود احساس مهم بودن کند.

4. استعدادها، تفاوت ها و نقاط قوت یکدیگر را بشناسید و از آنها تجلیل کنید

یک خانواده خوب همیشه منحصر به فرد هر یک از اعضای خود را ارج می نهد و توانایی ها و نقاط قوت آنها را تصدیق می کند. در عین حال به هم کمک می کنند تا کاستی های خود را اصلاح کنند.

5. روی مشکل فعلی متمرکز بمانید

هر بار که باید به مشکلی رسیدگی کنید، مسائل قبلی را مطرح نکنید. به این ترتیب، می توانید از ناخوشایند جلوگیری کنید و در عوض روی موضوع مورد نظر تمرکز کنید.

6. مثل یک تیم کار کنید

هنگامی که خانواده شما به عنوان یک تیم کار می کنند، هر یک از اعضا به خاطر مشارکت خود احساس قدردانی می کنند. کارهای خانه را به اشتراک بگذارید به بچه های کوچک اجازه دهید در کارهایی مانند برداشتن اسباب بازی های خود یا گذاشتن کفش های خود را به عقب برگردانند.

7. قوانین روشن خانواده را وضع کنید

قوانین خانواده را تنظیم کنید که به وضوح به نحوه رفتار و رفتار هر یک از اعضا با یکدیگر اشاره کند. به عنوان مثال، «ما با همه اعضای خانواده‌مان محترمانه صحبت می‌کنیم» یا «در خانواده‌مان، بدون توجه به هر چیزی به یکدیگر کمک می‌کنیم». چنین قوانین کوچک اما واضحی می تواند خانواده را قوی تر و صلح آمیزتر کند.

8. بخشش و جبران را به کودکان بیاموزید

خانواده های سالم به اعضای خود می آموزند که چگونه عذرخواهی کنند و وقتی کسی اشتباه می کند دیگران را ببخشند. به کودکان می آموزد که مسئولیت اعمال خود را بپذیرند. سعی کنید برای افزایش حس تعلق، تشریفات خانوادگی مفرح را که مخصوص خانواده شماست برگزار کنید.

اولین رابطه ای که بعد از تولد برقرار می کنید با خانواده تان است. وقتی زندگی چالش برانگیز به نظر می رسد، خانواده شما در حمایت از شما نقش دارند. ارتباط خوب، احساس با هم بودن و حمایت مداوم از ویژگی های مشترک یک خانواده مهربان است. برای ایجاد پیوند قوی تر با خانواده خود، زمان با کیفیتی را با آنها بگذرانید، از تلاش های آنها قدردانی کنید و با هم کار کنید. افرادی که در خانواده های دوست داشتنی زندگی می کنند نگرش های بهتر و ارزش های غنی تری دارند. با این حال، ایجاد چنین خانواده هایی آسان نیست. برای در کنار هم ماندن و رسیدن به یک هدف مشترک به کار سخت و فداکاری نیاز دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا